måndag 7 februari 2011

Dessa underbara människor och så lite alkohol

Jag blev återigen väckt av L sådär på morgonkvisten enligt mig, men själv lät hon förvånad över att jag sov vid 10.30 på en lördag. Jag måste ju sova ikapp på helgerna eftersom jag sover så lite i veckorna. Det blir lätt en zombievecka om jag blir väckt för tidigt på helgerna.
Jag kunde inte somna om så jag gick upp och gjorde mig en äggmacka. Jag stekte ett extra ägg för att ha senare eller en annan dag, lika bra att ha lite halvfärdig mat i kylen tycker jag.
Strax efter 13 ringde C och sa att hon inte hade något att göra, tanken var att hon skulle hämta mig strax före 14, men nu kom hon lite tidigare och jag gjorde iordning mig efter att ha duschat och sen åkte vi till hennes kompis S för att gå på "klädparty". Jag hällde i mig 4 koppar kaffe eftersom jag vid det laget började bli lite hungrig igen och för att S kaffe ur kaffeautomaten var riktigt, riktigt gott och aromatiskt utan att vara bittert. Kläderna var i Shabby Chic stil och dessvärre ser jag mer shabby än chic ut i den typen av kläder, jag ser mest ut som "trailer trash". Men jag hittade en typ av sjal som jag gillade. Den var väldigt tjock, lång och bred och gick att använda som sjal om halsen eller axlarna eller nästan som filt eller poncho. Jag tänkte att den beigea skulle passa bra med min beiga sommarklänning som jag köpte i Grekland och så köpte jag en grå också mest för att jag gillade den så mycket. Men sen kom jag på att den nog passar jättebra med min grå klänning jag köpte i San Diego och inte riktigt vågat ha på mig. Den saknar ärmar och är alltså lite somrig, men den har en stor krage vilket gör den vintrig... men med sjalen kan jag nog använda den nu.
Kläderna och sjalarna var inte gratis, jag betalade 750:- / styck för dem, men det får det vara värt att slippa frysa.
Efter att ha pratat lite skit med tjejerna så skjutsade C hem mig igen och jag tog det mest lugnt en stund, sedan kom hon och hennes man D och hämtade upp mig strax efter 17 igen, en timme senare alltså. Sen åkte vi till Olive House och mötte upp L och G för en drink och sedan middag. Sen kom andra L som väckt mig också ned och då satte vi oss till bords för middag. Vi var så gott som ensamma i restaurangen och strax senare var vi helt ensamma. Maten var knappt okey, men servitören var trevlig och gav mig dessutom några salta gurkor eftersom jag älskar dem. Min mat var för övrigt bättre än de andras tror jag, fläskfilémedaljonger med champinjonsås och klyftpotatis. Eftersom C hämtat mig och Turre var på semester hade jag bestämt mig för att inte vara helnykterist kvällen till ära, så jag började med Halloncider medan vi var på Olive House.
Vi satt där i drygt 4 timmar och sen var C och D tvungna att åka hem och ta hand om sina hundar, så vi andra drack ur och gick ned till Vita Hästen. Vi var alla nöjda, vi hade haft väldigt trevligt.
Vi satt en stund nere på Hästen och sen dök det andra gänget upp och då blev det ännu roligare! Eftersom jag inte kände nåt av mina cider, jag som blir knallig av en smutt normalt sett, så tog vi en Bacardi Razz shot på mitt initiativ och jäklar, den tog. Sen satt jag och fnittrade medan jag försökte att inte se dubbelt. Men 15 minuter senare hade det gått över. Då fick jag order att öka takten och när vi kom in på Ullis bjöd L på en Kaffe Karlsson och den var ju riktigt god.
Vi hade så trevligt allihopa att vi gick vidare till Magget mot bättre vetande, men eftersom vi var ett gäng så hade vi faktiskt riktigt trevligt trots allt. När klockan var 2.20 kramade jag om hela gänget och gick och tog en taxi innan det skulle bli rusning. Jag fick tag i en riktigt trevlig taxichaufför och vi snackade hela vägen hem. När jag väl kom hem började jag få migrän igen, jag hade haft det på förmiddagen och varit tvungen att ta en spruta. Jag kan få migrän av att dricka och det är nog en form av tidig baksmälla kan jag tro, så jag gick och lade mig och hoppades att det skulle gå över till morgonen. Men först tvingade jag i mig ett glas vatten fast det tog emot.
Kanske är det sant att man har roligare när man dricker, åtminstone i Väsby...

Inga kommentarer: