onsdag 19 juni 2013

Tur att ens vänner kan vända en sopig dag

3/5 På fredagen tog grannen J reda på var i Stockholm som Bauhaus hade ett sånt förråd som jag ville ha och sen skulle jag åka och köpa det med hemkörning. Jag avskyr Bauhaus redan sedan tidigare, efter den här resan så hatar jag dem!
Han ringde redan på morgonen så jag gjorde bara en stekt äggmacka på grekiskt vis, gjorde en iskaffe och åkte till Bauhaus i Bromma.
Först fick jag vänta medan den faktiskt väldigt trevliga killen gick för att fysiskt kolla så att det faktiskt var ett förråd i lager så som det sotd och då hade ändå J ringt innan och bett dem lägga undan det, det tog rätt lång tid för honom att gå fram och tillbaka. Sen tog det ett ganska långt tag att boka hemkörning och grejer och sen visar det sig att jag måste vara på plats med kvittot för att få det och tanken var ju att J skulle ta emot det och jag äntligen skulle komma iväg till jobbet.
Till slut gik han med på att jag kunde smsa ordernumret till J och det skulle kanske räcka.
Slutligen kom jag till jobbet vid 9.30... för det var ju kö i kassan också och man ska först leta efter folk i byggen och sen stå i kö i kassan också.
På kvällen mötte jag upp med A i stan och vi försökte verkligen att ta en pubrunda ordentligt i stan och inte hamna på våra vanliga ställen, men efter att ha varit på 3 ställen utan att någon mer än svarat på tilltal, så slutade det med att vi tog oss till Dubliner trots allt. Home sweet home, where everyone knows your name.... Där känner vi oss trygga, glada och älskade. P var också där, det är konstigt att han är där oftare än vi, han bor ju i Holland...
Vi hade slutligen en trevlig kväll och vi hade ju i alla fall varandras fantastiska sällskap.

Inga kommentarer: