onsdag 19 juni 2013

Säg gärna till om ni hittar nåt värt att stjäla

2/5 På torsdagen satte min granne och hans kompis igång med projekt förråd hemma hos mig. Det tog dem inte mycket mer än en timme att riva den murkna kåken, men sen tog det hela dagen att köra iväg alla sopor, inklusive det som jag hade rensat ut.
Fantastiskt vad man kan hitta när man rensar i nåt man inte kunnat gå igenom på flera år. Min inställning har varit att skydda mitt hus mot inbrottstjuvar men det är för att jag är rädd, jag har själv inte vetat var jag har till exempel mina smycken och har tänkt lite grann, lycka till att hitta nåt värt att stjäla. Men nu hittade jag smyckena, de låg i en låda i förrådet och mycket var det inte. Men jag hade en diamantring som jag tror är på 0,5 karat eller nåt om jag minns rätt.
Det blev jättetomt när allt var borta och utsikten blev ju bra, men det blev ju insynen också...
Killarna är jättetrevliga, noga och är bra på att städa upp efter sig. Det var de som byggde min veranda för runt 5 år sedan och det gjorde de supersnyggt och bra!

Inga kommentarer: