onsdag 19 juni 2013

Rådjur saknar samvete

27/4 På lördagen hämtade jag upp L för att åka till kyrkogården för att fotografera blommorna från gårdagen. De hade sagt till L att de skulle ligga vid minneslunden och att det gick bra att fota på lördagen.
Jag följde med som fotograf och tyvärr var det väldigt skarpt ljus vilket gör att det blir lite utfrätt i färgerna. Vi hade varit där en stund och jag hade tagit en del bilder när L säger att nåt inte stämmer.
Hon mindes plötsligt att det var många vita blommor på kistdekorationen...
När vi tittade närmare insåg vi att rådjuren hade gjort processen kort med de vita blommorna och bitit av precis allihopa vid blomfästet och ätit upp dem, inte ett spår fanns kvar förrän man upptäckte de nakna stjälkarna som stack upp i mitten.
När vi kände oss färdiga åkte vi ned till kondiset för att äta frukost, jag valde surdegstoast och det gjorde L också, det var riktigt gott.
Innan vi åkte hemåt åkte vi till Ica och handlade lite.
Framåt kvällen åkte jag hem till Ju för att umgås lite, hon är ju höggravid och kan inte ta sig särskilt långt just nu på grund av diverse svåra smärtor.
Jag och gudsonen A hjälptes åt att fixa hennes tånaglar, han tog bort det gamla nagellacket och jag målade på nytt, jag kunde inte gärna hantera borttagningsmedlet eftersom jag själv har målade naglar, då förstör jag ju dem.
Turre var med och han liksom jag, räknar alla dem som familj och älskar dem lika mycket som han älskar mina systerbarn och han och A pratar en hel del och myser.
Ju lagar fantastiskt god mat och trots att hon knappt kan stå upp så lagade hon enkelt till gnocci med lövbiff i gräddsås med sallad och det var jättegott!
Tanken hade varit att jag skulle göra mig i ordning för att gå ut senare men jag kände varken lust eller ork till det och istället blev jag sittande hos Ju tills hon inte orkade mer och just då hörde "brorsan" L av sig, vi hade bestämt att mötas upp för en fika på kvällen/natten. Efter en massa turer fram och tillbaka bestämde vi att ses vid Statoil vid Järva Krog.
Där tog vi en kaffe och jag hade köpt såna där nya ostbåge-hjärtan så några såna åt vi också.
Jag kom hem vid 1 någonting och satt uppe en stund innan jag tog mig i säng.


Inga kommentarer: