tisdag 18 juni 2013

Och polisen lät dem hållas

21/4 På söndagen var det dags att åka hem, jag hade visserligen fått rapporter hemifrån att vädret var bra, men det var kallare än i Spanien och jag får ju värre värk när det är kallt.
Jag tog chansen att sola lite innan jag åkte till flygplatsen i alla fall och där alla de andra låg var det blåsigt som sjutton och de enda platser som var lediga hade ingen lä alls och jag frös faktiskt till och med. Jag tog mina saker och gick till andra sidan hotellet, det hade ju varit lite sol där dagen innan trots att den egentligen kom från fel håll och hotellet skuggade större delen av terrassen på den sidan vid den tiden.
Mycket riktigt, det fanns sol där om än på bara en liten del, resten var skuggad. För första gången sedan operationen lade jag mig och solade i bara bikini och även om mina ben ser helt hemska ut så är magen så fin att jag inte kan sluta titta på den!
Efter drygt en timme gick jag upp till rummet för att duscha och borsta tänderna innan jag åkte, allt som det fanns plats för i väskan låg redan där, så shortsen och bikinin, systemkameran, ett par skor och e-booken fick hamna i handväskan som förvisso är rätt stor, men stor nog att stänga var den uppenbarligen inte... blixtlåset gick sönder och den väskan som har stjärnor!!
När jag tog en taxi utanför hotellet visade det sig att den enda som tog kreditkort var en kvinnlig förare, de verkar vara vanligare i Spanien än i Sverige för på de runt 6 gånger jag tagit taxi under veckan så var det här andra gången jag fått kvinnlig chaufför.
När vi var nästan framme vid terminalen så blev det plötsligt stillastående kö och jag tänkte att det var typiskt Spanien och det var det kanske också för det visade sig bero på en demonstration som gick väldigt, väldigt långsamt framför oss FÖR ATT stoppa trafiken... Polisen var där och lät dem hållas, jag var rätt glad att jag var ute i god tid.
I tex free shopen handlade jag två getostar, tre lokala viner och en låda Oreos, mest för att jag tyckte att plåtburken var så fin! En av vinerna hade PB druckit flera gånger under veckan och tyckt varit så gott, så jag tänkte jag skulle köpa hem det.
På en av butikerna inne i terminalen köpte jag äntligen ett par nya hörlurar av samma typ som jag köpte i oktober när jag var där, de gick ju sönder ett par månader senare men eftersom jag älskade dem så mycket köpte jag ett par nya.
Flygresan gick bättre än resan ned men lite svårt att andas och visst obehag hade jag. När jag landade mötte pappa upp och körde mig hem, han skulle få välja ett av vinerna men tyckte att jag skulle behålla alla själv eftersom de som jag, inte dricker så mycket och få en massa dricka av alla hela tiden.
Jag kom hem i rätt rimlig tid och packade upp min väska och började med tvätten, men sen gjorde jag inte så mycket mer, det hade jag inte energi till.