fredag 28 juni 2013

Jag visste att de skulle gilla det om de bara testade

8/5 På onsdagen gjorde jag en iskaffe till killarna som byggde förrådet, jag fick truga som sjutton för de tyckte att det lät jätteäckligt. Men efter löften att de fick kasta bort det om de ville så delade de slutligen på en och visst tyckte de om det! På vägen till jobbet köpte jag bullar till fikat för att nån fyllde år och jag ändå var ute och åkte. Utanför konditoriet i centrala Väsby blommade paradisäppelträden så vackert som de bara gör i ett par dagar om året.
På jobbet fikade vi utomhus och det var varmt och skönt, en av de första dagarna jag som är en fryslort kunde sitta ute utan att frysa.
På lunchen åkte jag till K-Rauta för att köpa lite krokar och sånt till förrådet och kom hem med en ny gasolvärmare, en massa krokar, en ny dörrmatta, nya utelampor och en massa annat.
Jag köpte en räkmacka på vägen tillbaka till kontoret och åt en sen lunch vid datorn medan jag jobbade. Jag är ju så långsam att jag inte kan äta på en lunchtimme i alla fall, så jag var slutligen mätt och nöjd vid 15 på eftermiddagen.
När jag kom hem var förrådet helt klart och väldigt fint!
Jag har hittills alltid varit nöjd när grannen J och hans kompis hjälpt mig. Det var ju de som byggde verandan också och grundade för badtunnan och ställde den på plats. Det var 3 killar (kollegor) och jag som försökte flytta tunnan från släpet och ned runt huset. Vi "tappade" den av släpet och sen kom vi inte längre, de var två killar och flyttade den runt hela huset och ställde den på plats. Vi andra skämdes lite passande efteråt.
I alla fall, jag är nöjd med allt de gjort fortfarande efter runt 5 år! Förrådet är inget undantag.

Inga kommentarer: