söndag 9 juni 2013

Till och med de nya kläderna är för stora

12/4 På fredagen åkte jag och kompisen H till Sollentuna Centrum för att försöka hitta framförallt en klänning åt mig att ha på galamiddagen i Alicante. Vi letade igenom alla butiker men hittade inga och slutligen åkte vi till Stinsen för att försöka köpa ett par grå byxor till min kostym som jag köpte i höstas. Jag har gått ned 12 kilo sedan dess så byxorna är alldeles för stora och går inte ens att ha med skärp. Dessvärre finns inte den grå kostymen i deras sortiment längre så det slutade med att jag köpte en som kallades marinblå, men jag tycker att den ser svart ut, till och med bredvid den svarta jag har sedan tidigare, förutom att den är lite blaskigare i färgen. Det kommer alltså i alla fall se ut som om jag har samma byxor och kavaj på mig även om jag byter. De nya byxorna sitter i alla fall väldigt bra, men det gör ju de svart också. Jag hittade ett par skor på en butik i Sollentuna Centrum som var väldigt bekväma men de var rätt jobbiga att kränga på fötterna, men jag har ändå bett dem ringa när rätt storlek kommer in igen i den färg som jag ville ha, brun. Vi fikade också innan vi åkte hemåt och jag har fortfarande svårt att vara uppe och gå så länge och prova kläder och fixa och dona. På kvällen packade jag och tog i alla fall med mig båda kostymerna och typ 5 klänningar, varav ingen kunde fungera som galaklänning för tisdagen.

Inga kommentarer: