tisdag 18 juni 2013

Häpp, här har du din vardag

22/4 På måndagen slängdes jag ju med huvudet före in i vardagen och jobbet och med tanke på att jag först varit sjukskriven och sen rest med bara ett par dagar däremellan så var det en massa högar att ta itu med. Mina kollegor har gjort ett bra jobb att hålla undan det som går att hålla undan, men det blir ändå alltid en hel del att göra när man kommer tillbaka.
En trevlig sak var ju att de firade mig i efterhand för min 40-års dag och jag fick ett presentkort på en matlagningskurs för två personer! Tackar så mycket!
På kvällen var det dags för quiz med mitt lag och jag såg fram emot att träffa allihopa. När jag kommer dit visar det sig att F och hans tjej M inte har bnåt lag att spela med eftersom långa P's lag som jag kallar det, var fullt för kvällen. Jag frågade om de ville spela med oss istället för att slippa spela ensamma och efter lite tvekan så sa de ja.
F och långa P i mitt andra lag, de jag inte spelade med idag
Tyvärr så ställde det till oväntade problem när min kompis L dök upp trött och stressad och hon blev så sur att hon stormade ut och åkte hem igen, hon har senare sagt upp bekantskapen med oss allihopa och jag saknar henne väldigt mycket, hon är/var ju en av mina bästa vänner... Jag gissar att det måste vara något annat som ligger bakom, antingen är det nåt annat som är jobbigt i hennes liv just nu, eller så är det nåt annat hon är arg på mig för.
Just då trodde vi inte att det var så allvarligt så vi hade trots detta en väldigt trevlig kväll och F och M smälte snabbt och lätt in i laget och jargongen och frågan är om vi någonsin haft så kul på quizzet.
F och M lärde oss en lek som tydligen de flesta andra känner till, men som var helt ny för oss. Man väljer ut tre personer åt någon annan och de måste skjuta en av dem, ha sex med en av dem och gifta sig med den tredje!
Himla kul lek blev det och vi skrattade en hel del. Jag kände hur jag rodnade i mörkaste rött när F och M valde ut följande för mig: Göran Persson, Leif Pagrotsky och Leif GW Persson... Ni får själv gissa vem som blev vad så det inte räknas som olaga hot... men jag kan säga att jag fick rätt av F, jag visste inte ens att det fanns ett rätt och fel.
Pubägaren i egen hög person
Nästa uppgift var: Jake Gyllenhaal, Dave Gahan (Depeche Mode) och Hugh Jackman, anledningen var att Jake var bildfrågan i quizzet och de andra två visste de att jag tyckte var fina tack vare våra snack under kvällen. Risken att jag skulle bli anklagad för olaga hot av någon av dem är så liten att jag erkänner att jag genast skulle skjuta Jake...
Slutligen skulle jag gifta mig med Hugh, resten får er fantasi ta itu med.
Jag hade mer eller mindre lovat F och M en trevlig kväll och en placering om de spelade med oss och jag tror inte att de skulle säga att jag hade fel om jag sa att även de tyckte att kvällen var jättetrevlig och en andra placering lyckades vi ta också!
F har ju spelat med långa P's lag många gånger, varav jag varit med några gånger, det här var första gången han blev placerad så han var nöjd. Dessutom hade vi garanterat vunnit om det fanns ett pris för "längsta" lag, det vill säga högst medellängd.
F och L är 195 respektive 194 cm långa, M är 190 cm och Bengt och P är nog 188 cm vardera, tyvärr drog jag ju ned medlet rejält med mina futtiga 168 cm, men hade inte jag räknats hade det varit ett medel på 191 cm!!! Med mig blir det "bara" drygt 187 cm...
Vi åt mycket godis och hade väldigt givande diskussioner och röran vi lämnade efter oss på bordet var inte nådig, men när jag kom hem var jag helt hög, så roligt hade jag haft och killarna sa samma sak.



Inga kommentarer: