onsdag 5 juni 2013

Är det verkligen bara jag som reagerar?

11/4 På torsdagen åkte jag in på återbesök igen och efter att ha tittat på mig och hört hur jag mådde så sjukskrev de mig ytterligare en vecka. Jag hade ju redan kämpat mig igenom 3 dagar men nu kunde jag åtminstone köra halva dagar de återstående dagarna av veckan, så denna dag blev det 4 timmar jobb sen orkade jag inte mer. När jag lade den nya fällen i fåtöljen så flyttade jag den andra till soffhörnet och det slutade med att både Turre och Judas låg där istället. Det gör de visserligen rätt ofta, men nu trängdes de där samtidigt.
Jag blir rätt knäckt på hur vårt språk förfallet, vad tycks till exempel om biltexten på bilen som låg föra mig i kön in till stan? Två fel i samma lilla reklamtext, är det ingen som bryr sig om hur det de skriver tolkas och hur de själva uppfattas när de gör så enkla fel.

Inga kommentarer: