onsdag 19 juni 2013

Ändå har de aldrig sagt mo(n)ster Supernova om mig till honom för jag är ju faster...

Plockmat/Snacks före maten
30/4 På tisdagen var det dags för Valborgsfirande och jag tog ledigt på eftermiddagen för jag insåg att det inte fanns en chans att jag skulle bli klar tills mina gäster kom annars. Jag fixade avokado-, mozzarella- och tomatsallad, ostbricka, hembakat bröd, lite kallskuret och oliver och det slutade med att mina gäster var nästan proppmätta fortfarande när det var dags att äta den riktiga middagen...
Blyga brorsonen
Systerson, gudson och hans "lillebror"
När det var nästan dags att tända brasan tog vi en promenad till hagen som ligger mitt i mitt område för att titta. En del gör sig lustiga över det där m ed att titta på brasa, men jag vet inte hur det är med er, men jag blir trollbunden och tycker att det är vackert, dessutom är det inte vår förrän man haft en brasa, liksom det inte är julafton utan Kalle Anka och för mig, inte sommar utan Fjordhäst SM.
Alla mina favoritungdomar var på plats och busade som om de var småbarn och lillebror lyfte och bar runt på sin storebror som är MYCKET kortare och mindre än han.
Bror och brorson
När brorsonen var hos sin mamma så frågade jag honom om vi skulle gå närmare och titta på brasan och han funderade en stund och så höll han ut armarna mot mig! Det är första gången han frivilligt har kommit till mig, han är väldigt blyg och vi ses så sällan att han aldrig lärt känna mig riktigt.
Systerson, systerdotter, och gudsons flickvän
Jag trodde aldrig att han skulle göra så, så min tanke var att vi skulle gå alla tre, men nu blev det som sagt han och jag och jag pladdrade på för att hålla honom distraherad och han stannade hos mig i nån kvart i alla fall innan han ville att vi skulle gå tillbaka.
Det var nära att de inte tände brasan alls eftersom det blåst en hel del tidigare på kvällen, men nu hade det blivit lugnare och de tände brasan och vinden var aldrig något problem.
Jag fick en jättefin ring av vännen J, en designad stjärnring som är precis i min smak.
Eftersom jag bor granne med stallet så träffar jag alltid stallkompisarna H och P vid brasan och P's barn, H's "plastbarnbarn".
När andra stod med en öl i handen stod P med en julmust... han måste ha fått det här med årstider om bakfoten.
När vi hade ätit middag när vi kom tillbaka så fotade jag och brorsonen lite och han tog en bild av sin mamma med pappa i bakgrunden med min systemkamera. För att vara 2 år tycker jag att han har rätt bra koll?
Som vanligt var det trevlig stämning och alldeles för trångt för att alla skulle kunna sitta bekvämt.
Systerdottern skulle bo över hos mig för att hjälpa till att tömma förrådet nästa dag och någon gång på kvällen frågade hon mig om det inte var på Valborg som jag brukar ta första doppet?
Jävlar, det hade jag förträngt och nu kunde jag ju inte fega ur. När den sista gästen gått så packade vi in oss, Turre och en handduk i bilen och åkte till Fysingens badplats i Rosersberg. Förr var det aldrig någon som sa nåt om att man tog med sig hunden dit men nu har det kommit upp skyltar om hundförbud även där...
Brorsonen vill att jag tar kort på hans fot
Trist tycker jag och vettiga hundägare tar väl bort bajs efter hunden och i vilket fall som helst så skitar ju gässen ned värre än någon hund någonsin skulle kunna göra och dem är det ingen som plockar upp efter. Jag tror att hundhysterin har med just gåsskit att göra, folk tror säkert att det är hundskit för det ser ju nästan likadant ut. Hundar måste väl också få bada på sommaren? Jag älskar dessutom nattbad och inte sjutton åker jag till en strand omgiven av skog, i mörkret ensam utan hunden som vakt?
40-årspresent från vännen J
 I vilket fall som helst, jag har alltid haft inställningen att det inte hjälper att mesa, då drar man bara ut på eländet, så jag vadade rakt i medan fötterna domnade av kylan och sen doppade jag mig kvickt, skrek lite och sprang tillbaka in igen. Regeln är: Vatten över axlarna, annars räknas det inte.
Vi gick tillbaka till bilen så snart jag fått på mig kläderna igen, åkte hem och gick och lade oss direkt. Klockan var nog 1 då.



Brorsonen har fotat mamma

Stallkompisen P har fått årstiderna om bakfoten

Gudsonen och vännen J


Alla samlade hos mig

Väsbykören tror jag det var?
Tre generationer killar
Ihjälfrusen Supernova...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var julöl P hade med sig och drack av =)
/Carro

Nova sa...

Ja ja, förvirrad är han i alla fall ;-)