torsdag 4 oktober 2012

Den är så fin min moderna storfamilj



28/9 På fredagen var jag återigen ledig och väldigt lycklig över det. Tyvärr vaknade jag alldeles för tidigt för min smak, klockan 9.20. Men jag gick upp och gjorde mig frukost. Min minskning av levaxindosen hade förresten gjort susen, ingen ångest sedan dess.
När jag städat och fixat lite så gjorde jag mig en räksallad till lunch på de räkor som var kvar sedan dagen innan. Tyvärr hade jag ingen tomatpuré så det blev lite för söt "road island-dressing" för min smak eftersom jag var tvungen att använda ketchup istället.
Sen hade jag så gott om tid på mig att jag fröst tog en dusch, sen tittade jag på film en stund och så lockade jag håret, bara för att vara lite extra fin och för att jag inte hade nåt bättre för mig.
Sen sminkade jag mig och så var det dags att åka till Ju's yngsta sons födelsedagsparty. A fyllde 14 år men det fattar man verkligen inte när man ser honom, han är 186 cm lång och bredaxlad och snygg som en hel man. Dessutom är han omtänksam och snäll mot allt som är mindre än han. vilket är typ allt redan nu...
Hela den moderna Stockholmsfamiljen var där, vi är många som gärna vill vara en del av hans och hans storebrors liv och det är väldigt många mammor och syskon och dessutom några stycken pappor i gänget. Det känns verkligen som om vi är en stor familj, fast egentligen är nästan ingen släkt med någon.
Åldrarna är också väldigt spridda och ingen bryr sig om det heller och ungdomarna tycker inte att vi är mossiga och tråkiga och vi tycker inte att de är mer barnsliga eller livliga än vad som är precis lagom för att liva upp omgivningen. Jag, N, C och H fick sitta vid barnbordet, de vuxna satt vid det andra. Ungdomarna var inte ett dugg förvånade att det var just vi som fick sitta med dem...
Vi hade en helt underbar kväll och om jag får vara flummig, en kväll fylld med kärlek och lek! A fick en "nalle" av sin brorsa med flickvän och den var så fruktansvärt ful och konstig att ingen kunde låta bli att leka med den. Vi lekte även med ballongerna och när jag satte dem innanfär topen så insisterade K på att det skulle fotas och att jag skulle göra en Facebook pussmun, hujedamig vad vidrig jag ser ut på den bilden!
Vi träffades klockan 18 och gick inte från restaurangen/puben förrän vid midnatt ungefär.
Den ligger vid Midsommarkransen och heter Tre Vänner och den är väldigt trevlig och maten är bra, servicen hjärtlig och det är inte löjligt dyrt heller.
Ju hade valt scampipasta till mig eftersom jag bara sa vad jag INTE ville ha och det var vällagat och gott och väldigt prisvärt tycker jag (149:-).
Vi tog till och med efterrätt faktiskt, jag valde chokladmousse med Bailey's i. Det var gott kan jag lova.
Vid barnbordet byggdes det en ladugård med gårdsplan av placeringskorten, väldigt tjusig faktiskt.

När vi skulle bryta upp åkte systersonen med Ju och de andra hem, systerdottern och J åkte med mig hem mot Upplands Väsby.
Mycket köer var det eftersom de stängt av nya Eugeniasvängen på grund av vägskada och under tiden vi stod i kö spelade J och L musik för mig från Spotify. De gillar metal båda två och jag har egentligen inget emot det, det är bara inget jag lyssnar på. Så de spelade lite allt möjligt och nu kan jag förhoppningsvis mer om musik än innan.
J följde med mig och lämnade L vid Rosersbergs station där hon ställt bilen och eftersom hon vägrade låta mig köra runt till rätt parkering så fick hon stå ut med att prata i telefon med mig medan hon gick till bilen. Hon gav mig uppdateringar för varje steg hon tog så vi hade rätt kul.
Sen körde jag hem J och var slutligen hemma vid 1.30.










2 kommentarer:

JCMAS sa...

Alltså, jag måste verkligen med bestämdhet säga att det inte fanns ett barnbord! Jag å K gjorde bordsplaceringen helt utefter hur vi trodde att folk skulle trivas bäst, vara sitt bästa jag och att några som aldrig träffats förut skulle få ses!

Men jag tycker oxå det visar tydligt att vi inte tänker "barn och vuxna"...! :) Men det gjorde visst flera av er som kom! För det var inte bara du som benämnde det som "barnbord". K och jag ba "Ehh..? Va? Näe!"

:D

Nova sa...

Det var ungdomarna som sa till mig när jag kom; -Du sitter med oss vid barnbordet, det var de som började ;-)