onsdag 17 oktober 2012

Till och med bikinin är ren

14/10 På söndagen åt jag återigen ägg till frukost, dock inte lika nyttiga som dagen innan. Nu åt jag ett par stekta ägg på ett par stekta brödskivor med lite majonnäs på, mums! Däremot kan jag ju inte äta sånt utan en massa grönsaker så även om det kanske inte var så nyttigt så fick jag i mig nyttigheter vid sidan om.
Den allra sista svampen blev nu rensad och lagd i torken och sen städade jag och tittade på M:A:S:H. om vart annat. Äntligen fick jag rent på golvet och precis allt i tvättkorgen blev tvättat inklusive bikinin och scarfarna som ska handtvättas, fast jag gjorde det förstås i maskin. Även en av morgonrockarna fick en tvätt och nu är allt i huset rent förutom jackan och overallen jag hade i skogen och den andra morgonrocken. Innan jag åker på fredag ska jag byta lakan och tvätta dem också.
Till och med min stora ylletröja är nu ren och ligger på tork!
Jag tog en riktigt lugn söndag och gick ingenstans alls på hela dagen och pratade inte ens med någon. Bara fixade och donade och tvättade och tittade på TV.
Skön söndag!

Inga kommentarer: