måndag 8 oktober 2012

Bar mansröv i Alicante

2/10 På tisdagen tog jag lite sovmorgon men sen gick jag och åt frukost och försökte boka ett möta killarna och jag inte lyckats boka dagen innan. Men i Spanien jobbar de ibland lite udda tider så tjejen vi vill träffa jobbade inte på tisdagen heller...
Istället gick jag först ned till strandpromenaden och fotade lite för almanackan som ska göras till våra medlemmar och där satt jag en stund i solen och bara värmde mig och fotade lokalborna medan de fiskade och motionerade och umgicks.
En man snorklade precis nedanför där jag satt och en stund senare kom han upp med några fiskar och ett par bläckfiskar på en liten harpun.
Där var den middagen säkrad...
När jag fotat där en stund gick jag på jakt efter några torg jag kunde fota för almanackan eftersom C speciellt bett om något sådant.
Alicante är avflagat och slitet men just därför väldigt charmigt, jag gillar  helt klart det jag sett av stan.
Jag hittade lite gränder, balkonger och torg att fotografera, nu får vi se vad C säger om bilderna.
Nere på stranden kan man få se de mest skrämmande saker, vad säger ni om gubben i g-string?
Jag hittade en mjukis-tjur till mamma, precis vad jag letade efter och den var inte superdyr heller om man jämför med andra mjukisdjur jag köpt i världen.
När jag kom till gågatan satt det en massa gamla människor mitt på den och bara umgicks, sånt ser man aldrig i Sverige. De ställer helt enkelt ut lite stolar mitt på ett torg eller gågata och sen sitter de där resten av dagen...

Jag tog en kaffedrink på samma ställe som vi var på dagen innan. Den var dyr och alldeles för söt och jag blev törstig av den, men det kändes ändå lyxigt att unna sig 5 minuter i skuggan.
Sen gick jag tillbaka till hotellet, duschade, bytte om och packade det sista och sen tog jag en taxi till flygplatsen.
Sen gick allt av bara farten och vid 15 någon gång så lyfte vi och åkte hemåt. Jag fick två yngre tjejer till sällskap och de var trevliga och glada.
När vi kom ombord på planet kändes det relativt svalt där inne jämfört med flygplatsen, men det tog bara någon kvart så var det stekande hett där inne. Jag som alltid fryser hade svårt att stå ut och man kände oron gå genom planet, många var nära att få panik. Hetta och dessutom alldeles för lite syre tycks vara anledning nog att anstifta myteri och frågan om det inte hade blivit så om det inte lättat lite när vi kommit upp i luften. Varför det fortfarande var alldeles för varmt är oklart, det är ju runt -15 grader utanför planet, det känns som om det skulle vara billigare att kyla ned passagerarna än tvärtom...

Vid Strax efter 19 landade vi på Skavsta och strax senare satt jag i bilen på väg till Max Hamburgare och så fort jag fått min mat körde jag hemåt.
Jag var nöjd och rätt så sliten när jag väl kom hem efter att ha hämtat Turre på vägen.