måndag 15 oktober 2012

Hur kommer det sig att han har livet och hälsan?


9/10 På tisdagen åkte jag direkt till Täby Centrum efter jobbet, jag skulle fika med min före detta roommate K.
Jag hämtade upp henne på hennes jobb och så gick vi till ett fik. Där köpte jag en latte och hon en te, jag köpte tre bullar för att det var extrapris och jag trodde att hon tyckte att hon inte hade råd. Men det visade sig att hon försöker hålla sig från socker och jag tyckte att bullen var rätt äcklig så jag kastade resterna. Hon gav sen de återstående två till sina kollegor.
Jag fick tillbaka min nyckel och sen gick jag till Stadium för att se om det fanns några fritidsbyxor som var någorlunda billiga och bra. Jag hittade ett par regn- och vindtäta byxor som jag faktiskt kunde ha dessutom. Det är en underlig och häftig känsla att nästan alltid hitta kläder som man behöver även om man får leta bland de modeller som har större storlekar.
Vid kassan hittade jag fingervantar som jag köpte också, de kostade bara 49:- och då slipper jag förstöra mina finare handskar.
Efter att ha handlat ett par skor också så sa jag hejdå till K och körde hemåt. Men först köpte jag en portion stekta nudlar på Sawadee.
Skorna behöver jag eftersom jag har antingen mina löparskor eller högklackat att välja på när jag ska till jobbet. Jag behöver ett par mer bekväma, men snygga skor som är bra till vardags. De andra kastade jag ju för de luktade så illa.
De här är ett par vanliga skor bara, inget speciellt.
När jag kom hem påbörjade jag äntligen svamprensningen av det jag hittat på söndagen och så skar jag upp brödet och frös den ena limpan. Jag är lika effektiv som en skärmaskin, det är jämt och fint, eller hur?
Jag satte svamp på torkning i ållan eller ollaren som jag brukar kalla den. Jag stör mig lite på att det är misspass i den. Jag vet inte om det är så den ska vara eller om det är nåt jag gör fel, men det sitter inte rakt och stadigt.
Sen vek jag tvätt och diskade upp, senare på kvällen åt jag kräftor och började återigen att titta om på M:A:S:H:, jag kan nog se den serien hur många gånger som helst verkar det som.
Läste förresten att Alan Alda hade svår polio som liten, dessutom är han nästan 1.90, så det kanske inte är så konstigt att han går lite stukat. När det var som värst kunde han bara röra huvudet, konstigt att han fortfarande lever och har hälsan. Han är nu 76 år gammal och har varit gift sedan han var 21 tror jag det var...
Nåja, jag tyckte att det var intressant information, det kanske jag är ensam om?

Inga kommentarer: