onsdag 31 oktober 2012

Man måste stressa, annars blir det fel

18/10 På torsdagen var det stressigt att få allt klart på jobbet inför resan och ändå tog jag mig faktiskt hem i rimlig tid. Konstigt nog packade jag också i rimlig tid, jag kan inte minnas att jag någonsin packat före midnatt, oavsett om jag ska resa tidigt på morgonen eller sent på kvällen.
Hur man packar inför en jobbresa med ett par lediga dagar är fortfarande ett mysterium för mig trots att jag rest så mycket. Att packa lätt är alltid mitt mål, ändå blir det sällan särskilt lätt eller litet i slutänden. När man ska vara borta i nästan två veckor, jobba och vara ledig, inte vet hur vädret tänker varan och sen dessutom har olika problem som allt från lätt för att få skavsår till att få migrän i tid och otid.
Alltså packas det alltid lite extra kläder även om tanken är att jag ska handla lite på vägen, det packas också diverse mediciner och plåster och den här gången var jag förutseende nog att packa iPod-laddaren, sen att jag glömde iPoden är en annan sak...
Att packa i god tid är visst ingen bra idé, jag var inte stressad och orolig och glömde bland annat att kolla checklistan, hur kan man glömma att kolla checklistan och hur gör man för att inte glömma?
Det skulle i alla fall ställa till problem senare, kom ihåg det.
Jag kom i säng runt midnatt så det kändes rätt bra och även om väskan var rätt full så var den i alla fall inte särskilt tung med tanke på att jag hade 4 par skor inklusive löpardojjor, träningskläder, två kostymer, 3 klänningar och en massa andra kläder med mig.

1 kommentar:

Carita sa...

Man måste kanske ta fram checklistan först av allt,lägga den på ett synligt ställe.

För det mesta glömmer man ju ändå något, men har man pass, biljett och pengar så klarar man sig brukar vi säga. Och det övriga, nästan allt, kan man köpa på resmålet :-)