torsdag 11 oktober 2012

Jag vill inte, jag orkar inte, okey då...

8/10 På måndagen vaknade jag återigen med trött och värkande nacke, så jag smsade naprapaten så fort jag gått upp och fick svar lika kvickt. Jag gick dit senare på förmiddagen. Konstigt nog satt saker och ting inte lika fast som det brukar och ändå kändes det inte riktigt bra när jag gick därifrån.
Ju längre dagen gick ju sämre blev det igen och framåt kvällen var jag rätt glad att ingen ville spela quiz just denna måndagen. Det var inte rätt vecka för mitt lag och det andra laget hade annat för sig.
Men sen ringde kompisen G och honom har jag inte sett på länge eftersom han varit och jobbat i Italien så när han frågade om jag kunde komma in till stan och spela quiz med honom så sa jag ja i alla fall. Jag försökte vila innan jag gjorde i ordning mig för jag hade sovit dåligt på natten på grund av nacken, men det gick inget bra så jag gick och duschade istället.
Som tur var hade B och hennes kompis R bestämt sig för att trots allt spela med oss för G's kompis M dök inte upp och vi blev bara fyra i laget. Jag satt bredvid R halva quizzet men sen började jag få ännu mer ont i nacke och huvud, jag kan inte sitta vänd åt det hållet en längre tid, så G var snäll nog att byta plats med mig i halvtid och det tog ett tag men sen blev nacken bättre.
Vi fick relativt bra poäng med tanke på att vi bara var 4 personer men vi var långt ifrån placering.
Det var knappt en enda stammis på plats, jag spelar ju oftast bara varannan vecka så det kanske brukar vara så här de andra veckorna, men det visste jag inte.
Vid 23 åkte jag hemåt och jag hade återigen svårt att somna, till viss del på grund av värken. Så till slut gick jag upp för att ta några värktabletter och vinglade och höll på som sjutton och kom först inte ens ihåg varför värktabletterna stod framme när jag gick upp nästa morgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter inget vidare, hoppas nacken är bättre idag!
Kram, Eva