söndag 24 april 2011

Vilken dag!

Pa lordagen kom vi upp ratt sent trots att vi sagt att vi skulle ga upp lite tidigare an vad vi gjort dagen innan. Jag och K at frukost och sen skjutsade C oss till stationen. Tanken var att vi skulle ta en bat in till Sydney men pa grund av att det var pask sa gick den bara en enda gang under dagen och det var klockan 8.30...


Alltsa tog vi taget in till Sydney och tog sedan en promenad till operahuset och Harbour Bridge. Det ar sa haftigt att se den typen av landmarken i verkligheten! Vi gick ett varv runt operahuset och K hade talamod med mig nar jag ville stanna och fota varannan meter. Sen gick vi till Darling Harbour eftersom det ocksa ar att stalle man bor se om man ar i Sydney och dar at vi sushi, den var ingen hojdare faktiskt, jag kan gora battre sushi sjalv, anda var det forstas jattedyrt.
Vi gick till Starbucks och handlade varldens ackligaste frappuchino, det funkar visst inte med sojafrappuchino i Australien, i USA funkade det finfint. Den var strav och dessutom var det nagot som liknade kaffesump i den... Efter en del smsande motte vi upp med en av de sweitziska tjejerna och satt och snackade en stund i Darling Harbour med henne och hennes vard som verkade vara en bra kille.


Sen ursaktade vi oss och gick till stationen igen via The Rock dar de hade nagon marknad, vi tog taget till Kings Cross for att ga till en tatuerare som K kanner. Vi upptackte ju namligen att vi hade samma tatuering pa samma stalle pa handleden, bara det att min stjarna ar ifylld och hennes bara en kontur... vi har inte traffat varandra sedan vi var 5 och 7 och minns inte ens det, ar det inte underligt att vi har samma tatuering?


Alltsa bestamde vi oss for att gora en till gemensam.


Hon skulle gora min, jag skulle gora hennes, vi skulle placera den under nyckelbenet. Sagt och gjortm vi kom till tatueraren och han skulle vara upptagen i nan halvtimme sa vi gick over gatan till en pub och K tog en ol och jag en cider. Sen gick vi tillbaka och det tog inte mer an max 15 minuter for honom att gora bada tatueringarna! Vi var lite fnissiga och chockade bada tva over att vi gjort nagot sa intimt med nagon vi inte kant bara ett par dagar tidigare, det var sa otippat liksom. Men det kandes nastan som att ha hittat en forlorad syster, vi har ju kant till varandra hela livet aven om vi inte setts.





Vi begav oss tillbaka till Darling Harbour dar de skulle ha fyrverkeri eftersom det var pask och det var faktiskt ett bra fyrverkeri och innan de borjade lyssnade vi pa en kille som spelade digeridoo bredvid oss.


Hela dagen hade jag smsat med kompisan T som bor i Bondi, vi hade sagt att vi skulle forsoka ses. Hon ar varldens gulligaste tjej, men hon ar svar att fa till ratt stalle vid ratt tid. Manga timmar senare an vad det var tankt motte vi i alla fall upp pa en bar pa Oxford Street. Det gjorde inget att hon var sen, huvudsaken var att hon dok upp. Hon hade med sig en kompis (D) som jag och K gillade direkt, han var jattetrevlig och jag sa till T att hon har bra smak pa kompisar eftersom jag bara traffat tva och de varit supertrevliga bada tva. Hon berattade att den har killen var skadespelare och regissor och jag sa bara aha, kul. Jag menar, jag har varit i LA och dar ar alla skadisar...



Vi hade i alla fall en superkul kvall och vid ett tillfalle nar jag kom ut fran toan lekte K och T framfor spegeln ute i baren, de "gick ned for trappan" och "akte hiss" och holl pa att kikna av skratt och det holl jag med pa att gora.



Nar T fick reda pa att jag varit helt ensam pa min fodelsedag sa bestamde hon att den var den har kvallen istallet och de sjong for mig och det kandes faktiskt som om det var min fodelsedag pa riktigt! Det gar faktiskt inte att beskriva den har kvallen i ord, den var helt enkelt obeskrivligt haftig och kul, vi kom sa bra overrrens allihopa. Men sen borjade det bli sent och D skulle jobba nasta dag sa vi borjade bryta upp och gick ut fran baren. Vi hade inte hunnit mer an utanfor dorren nar nagra killar stoppade D och snackade med honom, det visade sig att han ar jattestor i Australien och ar med i en TV-serie. Forst da fattade K vem han var, hon hade inte fattat det heller, de hade snackat om kampsport mest eftersom de tranar samma sport och den ar valdigt liten. Vi lat T och D ga vidare och gick sjalva och kopte en pizza slice var, men nar vi gick uppat gatan med varan pizza visade det sig att de aterigen blivit stoppade och jag delade med mig av min pizza till T medan hon vantade pa D. Sen tog jag och K en taxi hem och forundrades over vilken fantastiskt dag vi haft! Vi kom i sang sent aven denna dag.



























3 kommentarer:

Eva in Athens, Greece sa...

Så superkul du verkar ha det over there! Otroligt med tatueringen! Betyder det något speciellt möjligen?

Hur länge ska du vara på resande fot?
Hej svejs!

Nova sa...

Hej Eva,
Nu är jag hemma, har bara inte hunnit ikapp med bloggen ännu :-)4 veckor blev det totalt och det är skönt att vara hemma igen.
Tatueringen har förstås en viss betydelse för mig och detsamma med K's tatuering för henne men inget som mer än jag vet :-). Men dessutom vet du ju mitt namn nu också så du kan nog lista ut en del av betydelsen ;-)

JCMAS sa...

Oh. Min fina unge.. Vad glad jag blir av att se er två tillsammans och OH vad jag saknar henne!!!