torsdag 21 april 2011

Sydney

Pa tisdagen fick jag lite sovmorgon, jag gick upp vid 9 och checkade ut och lamnade in mina lakan och sen satte jag mig och drack en kopp kaffe och at lite nudelsoppa till frukost. Det visade sig att de gulliga sweitziska tjejerna skulle med samma shuttle och till och med samma plan som jag till Sydney sa vi holl sallskap.
Nar vi kom till flygplatsen var vi i valdigt god tid sa vi satte oss i solen en stund och gick sen och checkade in. Incheckningen gick supersnabbt och de namnde inte ens det dryga kilo for mycket som min vaska vagde. Sen gick vi igenom sakerhetskontrollen och det gick ocksa rekordsnabbt eftersom flygplatsen ar sa liten att det inte ar sa mycket folk som ska med.
Resan var inte langre an 2,5 timme och sjalvklart sov jag som vanligt sa det gick smartfritt. Vi blev serverade nan macka som var knappt atbar men jag ar ju bade snal och dessutom hungrig mest hela tiden sa jag at det mesta av den i alla fall.
Nar vi flog in mot Sydney sag jag operahuset och det var nastan overkligt att se det sadar. Vi landade och jag gick mot bagagebandet dar K vantade, hon hade smsat och undrat var jag holl hus.
K ar dotter till H och M och mamma till K, de som jag bodde hos i Darwin alltsa och vi kande oss for lite forsiktigt och sen kom vi igang och snackade som gamla vanner.
Det tog ett tag att ta sdig tillbaka till bilen eftersom M hade sagt fel terminal till K och hon parkerat vid den andra och sen var det koer hem till henne i Parramatta. Nar vi kom dit visade det sig att jag fatt ett helt eget rum med dator och dessutom en balkong och en ratt bekvam madrass pa golvet, det har skulle nog bli nagra bekvama dagar i gott sallskap.
Sen akte vi ned till puben och motte upp med K's sambo C och hans jobbarkompisar och dar tog jag en cola. Sen akte vi hemat ganska trotta allihopa och eftersom de skulle jobba bada tva pa onsdagen sa visade C mig hur harddisken med filmer fungerade och K visade mig hur tvattmaskinen fungerade och visade mig pa en karta var narmaste Supermarket lag om jag ville handla nat.
Sen ringde M och H fran Darwin och ville veta hur jag haft det i Alice Springs och pa mina utflykter sa vi pratade en stund och sen pratade jag och K en stund och sen gick vi och lade oss.

Inga kommentarer: