fredag 29 april 2011

Blue Mountains och kangurubajs

Pa sondagen gick jag upp vid 10.30 och sen var vi tvungna att vanta innan K kunde kora eftersom vi druckit till sent pa natten. Men sen korde vi mot Blue Mountains. Vi parkerade bilen och gick ned for en massa trappor pa en naturstig inne i parken. Nar vi kommit en liten bit pa vag hade vi anda gatt ungefar 1-2 kilometer nedfor och kommit fran till Jellybean Pool. Nar vi tagit en titt pa den bestamde sig K for att ga tillbaka upp och hamta bilen, vi kunde bara inte tanka oss att ga vidare nedat och sedan ga upp igen, det var for langt och for brant. Alltsa gick hon upp efter bilen medan jag vantade. Det visade sig vara ett smart drag att hamta bilen, vi korde nog minst en mil till platsen vi skulle. Tanken var att vi skulle leta efter kangurur, efter nastan 3 veckor i Australien hade jag fortfarande inte sett nagra trots att de sager att det vimlar av dem.
















Sen gick vi pa en skogsvag i en halvtimme och det enda vi hittade var kangurubajs... till slut gav vi upp och gick tillbaka, inge kangurur den har gangen heller... Men vi fick ju en timmes motion i alla fall.


Vid det har laget var vi hungriga och bada var sugna pa nudelsoppa igen, sa vi akte till New Town som ar en hippiestad och at nudelsoppa dar. Jag gillade New Town och hade kunnat spendera mer tid dar, men nu var vi trotta och akte hemat istallet. Nar vi kom tillbaka gick jag och lade mig lat som jag ar, under tiden lagade K mat till mig, Coque au vin. Hon ar kock och hon serverade kycklingen med potatismos och brytbonor och det var helt underbart gott! Sen efter maten hamnade jag i koma, jag blev jattetrott igen och vi slotittade pa 80-talsfilmen Buffy the vampire slayer. Jag sa att jag hoppades att den inte var seriost menad och C garanterade att den inte var det. Den var i alla fall valdigt lojlig. Sen duschade jag, packade och fixade lite med bloggen och gick och lade mig 0.30 men kunde inte sova, det badade inte gott infor morgonen eftersom jag behovde ga upp 3.30 for att hinna till min flight.

Inga kommentarer: