fredag 8 april 2011

Kanske inte dumt med mansdominerat?

Min mandagsmorgon borjade med att jag fick ett samtal fran min kollega som ringde for att skalla ut mig for saker som faktiskt inte var mitt fel. Sen packade jag det sista i min resvaska eftersom jag skulle checka in pa hotellet pa mandagen och sen gjorde jag frappe` till mig och P och sa akte vi ivag. Pa vagen stannade vi till i Vasby centrum for att handla en avgangspresent till var president och lite vin for P att bjuda sina kollegor pa pa rummet. Vi gick in pa Ica for att handla lite kattmat at styrelsen eftersom vi pratat om det faktum att vi hade kattmat som heter Pussi i Sverige. Jag och P sa i munnen pa varandra att vi borde kopa pussi sa sa blev det, det blev Exotic Pussi, Roasted Pussi (?) och As good as it looks Pussi... De maste bara ha garvat lappen av sig nar de hittade pa de namnen. Jag kopte med mig lite sushi ocksa eftersom pizzan dagen innan inte hade varit sa bra for min mage. Sen akte vi aterigen ned till siba och den har gangen gick P in medan jag at min frukostmacka i bilen och roade mig med att titta pa en gatusopare som blev forfoljd av en kraka. Det var jattekul, krakan forsokte komma at soppasen men utan att bli sedd och killen sag den inte, men sen vande han sig om och sag krakan efter en stund och sa fort krakan insag att han var sedd sa latsades han som inget hade hant och killen tittade pa honom med ett snett leende. Det var som att titta pa nagon konstig dans eller nat.

Under dagen insag jag och P att vi ar ratt synkade, vi tanker ungefar samma saker om grejer och behover ofta inte saga mer an forsta stavelsen i saker. Dessutom kan vi se ungefar vad den andra vill sa vi kan hjalpa till innan vi blir tillfragade. Ibland ar jag helt enkelt for snabb for vissa nar jag har brattom. Da ger jag ofta information jag vet att de behover innan de har bett om den och alltsa ar fardiga att proccessa den. Jag lamnade in tva lotter jag vunnit pa i kiosken i centrum och sa hej, har ar mina lotter, jag vill ha nya lotter och inte pengar. Sen kollade hon lotterna och vinsten och sa fragade hon om jag ville ha pengarna eller nya lotter...

Nar vi kom till hotellet skulle vi checka in men det visade sig att de tappat bort min bokning precis sa som jag misstankt pa lordagen, men de hade inte gjort nagot at det. Men nu fixade de snabbt fram ett rum sa det gjorde inte sa mycket. Jag gick upp for att lamna vaskan och inser att jag fatt ett jattefint rum! Det var nastan som en svit tror jag, sittgrupp i en egen del av rummet och gott om plats. Glad i hagen gick jag tillbaka till hotellet och hjalpte till med resten av jobbet. Senare pa eftermiddagen dok min kollega upp med montern och han och jag satte upp den ganska kvickt och sen kom den andra kollegan och hjalpte till med resten medan jag gjorde kommitte`arbete och senare hjalpte till att plocka papper till parmarna som antligen dykt upp vid 15-tiden. P och P kollade sa att datorerna och ljudet fungerade infor morgondagen och verkade komma valdigt bra overrens.


Sen stack jag upp pa rummet och tog en val fortjanad och nodvandig dusch och sminkade mig, sen kladde jag pa mig min gra klanning och ett resarskarp och kande mig ganska fin men blev samtidigt ratt osaker pa om det sag okey ut. Jag kande att jag behovde lite input av S eller nan annan tjej, men insag att aven de var upptagna med att gora sig fina. Normalt sett sa klar folk upp sig lite infor cocktailpartyt sa det gjorde jag, men sen visade det sig att bara ett fatal var uppkladda, de flesta hade jeans. Men det gjorde inte sa mycket efter att jag kollat med S att jag sag okey ut och det tyckte hon, sen fick jag en massa trevliga komplimanger och da kandes det plotsligt vart det att kla upp sig. En norrman jag har kant valdigt lange gick till och med ned pa kna for mig och lallade nat om drottning...


Ibland ar det definitivt en fordel att arbeta i en mansdominerad bransch. Efter ett trevligt cocktailparty gick jag C och nagra trevliga leverantorer/vanner till oss pa middag i hotellets restaurang. Jag valde ingen forratt eftersom det serverats valdigt goda snittar till drinkarna, men jag valde majskyckling stoppad med parlgryn eller nat sant. Det smakade helt okey, men inte sarskilt mycket om jag ska vara arlig.


Efter middagen gick vi tillbaka till hotellbaren och snart borjade de som lamnat hotellet tidigare att dyka upp igen och vi var ratt manga i baren. Efter att jag och P varit ute och rokt var han sa frusen att han lindade in sig i min sjal och sen hade vi ratt kul allihopa med att reta honom och slutligen hangde A pa honom min handvaska ocksa och da blev han riktigt snygg. Schweizarna bjod pa "snuff" sa som var tradition bjuder och de som inte hade provat tidigare blev indragna i ganget. Baren stangde relativt tidigt och eftersom det inte fanns nagonstans att ta vagen sa droppade folk av. Men oj vad mycket kul vi redan hade haft aven fast jobbveckan inte ens borjat an sa hade vi redan hunnit prata med en massa jobbkontakter och det at viktigt. Jag kom i sang vid 2 och somnade ganska kvickt.









Inga kommentarer: