fredag 29 april 2011

Är Pee Wee en fågel?

Jag hade bokat så att en shuttle till flygplatsen skulle hämta mig på onsdag morgon och jag tog mina lakan och checkade ut från vandrarhemmet och tog ut mina väskor. Då slog det mig plötsligt att jag lämnat in lap topen jag lånat av H och M i receptionen för att den skulle vara säker... hade inte varit så kul att glömma den där. När jag kom till flygplatsen försökte jag äta frukost och det gick sådär, jag var fortfarande rätt illamående och yr. På planet sov jag en stund och läste en tidning, det tog inte så lång tid att flyga. K och H hämtade mig på flygplatsen och när vi kom tillbaka till deras hus kändes det som att komma hem. Eftersom jag och M skulle på restaurang med P på kvällen lade jag mig att vila en stund och gick sen och duschade och sminkade mig för en gångs skull och tog på mig en klänning. När vi var på väg till middagen fick jag ett sms från H, en av killarna som jag umgåtts med i Cairns. Vi åt en trevlig och god middag på Pee Wee's jag, M och P och hade kul och det drog ut på tiden så jag kom inte i säng förrän vid 1. Det tog ett tag att köra till den där restaurangen men det var värt det, utsikten var jättefin och den ligger precis vid vattnet. Det var någon typ av militärförläggning tidigare och det var den som kallades Pee Wee för den hette PWG eller nåt sånt. Maten var bra även förrätten inte var riktigt i min smak, de andra gillade den dock. Varmrätten var god med fräscha grönsaker och inhemsk fisk ("Barra"), kanske lite väl mycket smör dock. Men efterrätten är den som förtjänas att nämnas och då hör det till saken att efterrätter inte är min grej, jag väljer alltid hellre en förrätt än en efterrätt och det gjorde jag även denna dag men P lät mig smaka lite på hennes efterrätt och den var fantastisk. Det var jordgubbar, bär"sås", vispad grädde och marängbitar och det var urgott!