tisdag 12 april 2011

Dramatiskt natur och naturens erotik

Vi landade i Darwin vid 4.30 pa sondagen och jag klev av och stallde mig och vantade pa vaskan, men forgaves... Till fragade jag om det skulle komma fler vaskor men nej, de var slut. Jag fick ga ut genom tullen utan vaska och direkt nar jag kom ut sag jag en lite nervos H sta och vanta pa mig. Han trodde nog att jag missat planet eller nat sa lang tid som det tog for mig att ta mig ut.
Sen gick vi och anmalde att min vaska var borta och de sa att de inte visste var den var, London eller Singapore och beroende pa detta skulle det troligtvis ta 1-2 dagar att fa den.
Nar vi val kom till huset sa vaknade M och kom och halsade mig valkommen och sen drack jag 3-4 glas vatten eftersom jag trodde att yrseln kanske berodde pa vatskebrist och vi satt och snackade en stund. Sen var jag sa himla trott och madde daligt att jag lade mig en stund och slocknade omedelbart. Jag sov i 2 timmar och sen begav vi oss till stan och Target for att kopa lite klader at mig. M ar ratt mager och runt 1,55 och H ar jattemager och runt 1,85, dotterdottern som bor hos dem nu ar inte mycket storre hon sa det enda de kunde lana mig var en t-shirt.
Jag hittade ett par langa shorts och trosor och en bh sen akte vi vidare mot marknaden. Det ar en mat och gronsaksmarknad men vi var lite sena sa det var inte sa jattemycket kvar att se, alla holl pa att packa ihop. Men jag och K fick en fruktdrink var av M och sen akte vi till stranden for att ta en promenad.
Landskapet ar oerhort dramatiskt och fotogeniskt och fargerna mattade och skarpa, en fotografs paradis!
Sen akte vi till en restaurant vid stranden och at en sen lunch, jag valde ceasarsallad och den var inte nagon hojdare dessvarre.
Sen akte vi vidare till en strand lite langer bort och tittade pa solnedgangen och de beklagade att det var sa molningt, he he, vad skulle dessa bilder varit utan de dramatiska molnen?







Sen borjade det bli riktigt morkt sa vi akte hemat och jag somnade i bilen men jag ar inte saker pa att det var nagon som markte det.


Till middag at vi rester och det smakade jattebra, stekta nudlar och vid sidan av, hemgjord baba ganoush med knackebrod. Jag tittade lite pa M medan hon jobbade i sin studio, hon gor glaskonst och det ar verkligen jattefina grejer!
Sen borjade jag sluddra av trotthet och de jagade in mig i duschen och sen sangen.


























































Inga kommentarer: