tisdag 12 april 2011

Ett dygns resa "and counting"

Vi blev vackta pa morgonen av att de tande ljuset i kabinen och sen blev vi serverade frukost, jag valde varm frukost. Efter frukost gick jag och borstade tanderna med tandborsten jag fatt pa planet och tittade sedan klart pa filmen jag paborjat kvallen innan. Sen laste jag min bok igen och somnade om (!) Vi fick cirkla en stund innan vi fick landa och blev lite sena, men eftersom jag hade 4-5 timmar pa mig sa gjorde det ju inte sa mycket. I Singapore oste regnet ned och det badar ju inte sarskilt gott for min resa. De hade rokrum inne pa flygplatsen sa jag gick dit och rakade traffa killen jag suttit bredvid under flighten. Nar jag checkade in pa Arlanda kunde de checka in mitt bagage hela vagen men inte mig, sa nu sprang jag fram och tillbaka i hallen och letade efter incheckningen och blev skickad tillbaka darifran jag kommit fran borjan fast det var informationen som skickat mig till den anden. Till slut hittade jag ratt i alla fall men oj vilken ko! Jag stod i ko i nastan en timme medan kunderna i kon till de andra bolagen bara kom och gick under tiden. Nar det val var min tur tog det honom bara ungefar 2 minuter att fixa allt och jag vet inte vad problemet var med de andra, for de 8-10 passagerare som stod fore mig tog som sagt en timme...
Sen gick jag till tax free och handlade cigg, whisky till mina vardar och sen gick jag till en elektronikbutik och kopte ett nytt minneskort till kameran. Jag visste inte riktigt vad Singapore dollarn stod i sa jag kopte det billigaste jag hittade och det var pa 8Gb och kostade $ 50, det visade sig senare vara lite drygt 250:-, ett riktigt fynd alltsa.
Jag gick aterigen och at sushi, det enda jag var sugen pa och sen hittade jag en dorr dar man kunde ga ut utomhus och roka sa dar satt jag en stund. Det var jattevarmt och enormt fuktigt.
Jag kande mig valdigt underlig, jag hade huvudvark och var jatteyr och illamaende.
Jag gick mot gaten och den visade sig oppna inom 5 minuter sa jag stod och vantade precis utanfor dorren. De har sakerhetskontroll precis innan man gar in i gaten sa jag var forst igenom och jag ar ju rutinerad sa det tog bara nagra sekunder och sen var jag ensam inne i gatens stora samlingssal. Jag gick langst ned mot ingangen och satte mig pa en bank dar jag kunde luta mig mot vaggen och sen provade jag minneskortet. Mattan pa Singapores flygplats har alltsa ett sa dar stressande monster.
Sen packade jag ned kameran och somnade igen lutad mot en stolpe. Jag vaknade lagom for boarding och gick ombord som 3:e sista passagerare och tydligen blev vi sena ut for vi stod still ett bra tag sa jag somnade om igen. Helt otroligt hur mycket jag kan sova nar jag reser.
Plotsligt var vi i luften och trots att det stod att man bara kunde kopa mat och dryck ombord sa visade det sig inga i min biljett och nagra fa andras och aven den har gangen holl maten bra kvalite`.
Sen slackte de for natten och jag sov mer eller mindre resten av resan.

Inga kommentarer: