måndag 26 augusti 2013

När jag får ta hand om någon då blir jag effektiv

22/6 På lördagen gick jag upp vid 10 för jag skulle på en dejt vid 11, jag blev lite sur när killen sköt upp det till 11.40 eftersom jag fått ställa klockan för att komma upp i tid för att han påstått att han var så ruskigt morgonpigg...
Vi möttes i alla fall upp på kondis i Väsby, A lämnade jag ensam hemma. Vi tog en räkmacka och en latte och hade faktiskt väldigt trevligt och fikade i 2½ timme innan vi tyckte att klockan började bli lite mycket. Under vår fika hade vi kommit fram till något rätt skumt, vi är födda på samma dag, alltså till och med samma år... Han på Barbados, jag i Väsby. Vad är sannolikheten liksom?
På vägen hem handlade jag och när jag kom hem låg A, Turre och Judas i en enda hög i soffan och sov...
Jag hade en sån dör "effektivdag", såna får jag mest när jag har någon som jag kan få ta hand om, som A till exempel!
Först fixade jag eftermiddagsfika med stekt pannbröd med getost och så te.
Sen bakade jag bärpaj och lade i frysen och senare på kvällen gjorde jag i ordning färskpotatis att koka och sen grillade vi flintastek som vi åt med potatis och sallad och lite beasås.
Jag diskade, vek tvätt, duschade och sminkade mig och sen åkte vi till stan vid 22. Dubliner var nästintill tomt men de vi känner och tycker om var där och det är ju det viktigaste!
Vi hade väldigt trevligt och jag fick en massa gulliga komplimanger och det behövde jag verkligen!
Bandet som spelade har spelat på Dubliner i många år så alla känner dem och när de hade paus så stod vi och snackade med dem också.
Vi åkte inte hem förrän vid 3 när de stängde, så trevligt hade vi fast det var så lite folk. När vi kom hem tog vi en macka och te och A gick och lade sig och jag tittade på ett par avsnitt av M.A.S.H innan jag gick och lade mig vid 4.30 eller kanske till och med 5.




Inga kommentarer: