tisdag 6 augusti 2013

Då gasar vi på ytterligare

5/6 På onsdagen jobbade jag till 17.30 för jag hade så oerhört mycket att göra, jag kom inte hem förrän vid 18.50 men då hade jag handlat, tvättat bilen och köpt en present till A som tog studenten. Jag åkte bara hem och duschade och gjorde mig i ordning och ändå var jag så pass sen att A hunnit sticka ut med sina kompisar för en stund sedan. C och D som är A's föräldrar flyttade ut till Skokloster för några år sedan och de få gånger det blivit av att jag hälsat på blir jag alltid lika förvånad hur långt bort det ligger och mitt i ingenstans liksom. Typ 4 mil bortanför där Jesus tappade sina sandaler. Man åker till Sigtuna och sen bara ut i skogen en långt jäkla bit och sen plötslig när man tror att man ska se nån sitta på en veranda och spela banjo, ja då finns det ett helt normalt samhälle där...
Vi att och pratade en stund och sen blev det så jäkla kallt att vi gick in. Några hamnade i musikrummet och det var så avslappnat och skönt, lugnt och folk satt och spelade lite på de instrument som finns där och sjöng lite, en del kollade sina telefoner och resten bara satt och lyssnade.
Sen ville C och hennes syrra till stan och jag hade ju inget emot det, förutom att jag var så attans trött efter min tunga vecka, men jag körde oss in till Dubliner, fast C somnade förstås i baksätet någonstans på vägen.
Dubliner var så gott som tomt, det var ju trots allt onsdag, men vi hade ett väldigt bra och ganska djupt snack vi tre.
När de stängde vid 1 så åkte jag tacksamt hemåt medan C åkte med sin syrra hem och sov över där. En nackdel med att bo så långt bort, det är nästan omöjligt att ta sig hem efter en utekväll...

Inga kommentarer: