måndag 5 augusti 2013

Ibland får man oväntat sällskap

2/6 På söndagen jagade jag upp E i en väldig fart, men inte förrän klockan 11. Jag var superhungrig och det kändes som om jag inte kunde vänta i 10 minuters ens. Så när hon ville duscha först så var jag stenhård, hon fick 2 minuter på sig!
När vi kom ned till kondiset för att ta vår räkmacka till frukost så sprang vi på svägerskan och brorsonen. Brorsonen G fick våra flaggor från mackorna och var glad och nöjd.
När vi åkte hem så förflyttade vi oss inte längre än till verandan och där delade vi på en Napoleonbakelse och drack varsin iskaffe.
E fick sitta och ha det bra i solen och jag sprang lite fram och tillbaka och påbörjade fyllningen av badtunnan med hjälp av vattenspridaren, den gör att större del av tunnan blir dränkt vilket hjälper till att svälla den så att den håller vatten. Den läcker alltid värre än ett soll i början av säsongen och det är ett helvete att få den tät och man blir alltid lite tröstlös innan man får till det.
Jag och E hjälptes åt att montera parasollet vi köpt på IKEA, men några tungder i form av stenar hade vi inte orkat fixa, så vi får vänta med att använda det.
Jag vek tvätt, satte en bröddeg och gjorde potatissallad.
Innan E åkte hem gjorde jag en smoothie till oss var, inte så mycket för att vi var hungriga eller sugna utan för att jag behövde tömma lite saker ur frysen, som till exempel frysta bär.
E åkte framtå eftermiddagen/kvällen och tog med mig min "gamla" dammsugare, tanken var att någon av de unga killarna hon jobbar med kunde ha nytta av den och kanske har energi att göra rent den från allt damm, det är trots allt en dammsugare av god kvalité.
När hon åkte satte jag igång att montera det nya soffbordet, det är egentligen en sån där Ikeahylla som går att använda som bord också om man tippar den. Den gamla är av samma typ men är så sliten och ful att jag ville byta ut det. Jag ställde in det som hylla i förrådet istället. Jag har till och med lyckats såga i det när jag lade vardagsrumsgolvet!
Lagom tills jag var nästan klart med det så smsade J och sen kom han över och vi grillade.
Turre var så löjligt glad att se J och förföljde honom hela tiden och låg på hans fötter så fort hans stod still eller satt ned. J är alltid snäll mot Turre men han bryr sig inte så mycket om honom, men tydligen fungerar det utmärkt för Turre som uppenbarligen tycker att han är helt fantastisk.
Vi satt och snackade tills klockan blev rätt mycket och sen åkte J hemåt och jag städade upp lite och kom i säng till slut.



Inga kommentarer: