måndag 26 augusti 2013

Vem fan är Camilla?

21/6 På fredagen var det midsommar och för första g¨ången på 8 år skulle jag inte åka ut till skärgården. Jag vaknade klockan 9 och kom på att jag faktiskt inte alls gjort fralldegen innan jag gått och lagt mig så som jag trott att jag gjort, så jag gick upp och rörde ihop den och sen gick jag och lade mig igen.
Konstigt nog så somnade jag om!
Vid 14 hämtade jag A på Väsby station vilket i sig var ett mirakel med tanke på busstrejker och grejer, hon hade alltså lyckats ta sig till Väsby från Rimbo trots allt det.
 Vi åkte förbi kondis och köpte en varsin bakelse och sen åkte vi hem och bakade ut sommarfrallorna, eller alltså, delade upp dem med degskrapan.
Sen bakade jag ut och stekte pannbröd, gjorde bröddeg till mina vanliga limpor och sen satte vi oss i solen på verandan och åt bakelse och drack iskaffe.
Det var varmt och skönt och vi hade det riktigt bra, efter att ha bakat ut brödet tog jag en dusch och när vi båda var klara så kom systerdottern och hämtade oss och körde oss till mamma och pappa.
Det serverades en massa mat!

Det blev sill och lax och sen en halv grillad hummer var, den hoppade jag faktiskt över, sen blev det grillad oxfilé med löksmör och potatissallad och vid sidan om carpaccio. Det var inte så gott som jag hade hoppats men mätt blev jag ju på ingenting i alla fall så det var ingen fara.
Jag förhörde de andra på gamla quiz och de är duktiga!
Framåt natten så var det någon som gormade och skrek efter Camilla och förbjöd henne att gå ned för backen utanför mamma och pappa och vi satt där och försökte lista ut vad problemet var... Det verkade som det var ett lesbiskt par som hade ett riktigt gräl och de var nog rätt så fulla, men Camilla hörde vi aldrig något ifrån, bara den andra tjejen. Men tydligen skulle hon i alla fall göra slut om Camilla gick ned för backen och med tanke på att vi varken såg eller hörde Camilla så var det nog försent att ställa sådana ultimatum...
När syrran med familj gett upp och åkt hem kom vår grekiska brorsa förbi och hängde en stund efter jobbet och sen skjutsade han hem mig, A och Turre. Jag kände för att gå hem men alla tyckte att det var en dum idé på midsommarafton så jag gav mig.
Jag och A satt och snackade en liten stund men sen gick vi och lade oss.






Inga kommentarer: