onsdag 6 februari 2013

Han överlever nog inte vintern


30/1 På onsdagen hade jag och kollegan äntligen kommit fram till hur vi skulle göra på torsdagen så nu skulle flyget till Östersund bokas. Dessvärre hade vi nu dragit för långt på det och flighten mitt på dagen var full. Det fanns inga andra alternativ än att åka redan på morgonen.
Det var plusgrader ute och hade varit ett par dagar och plötsligt såg jag en insekt på utsidan av mitt kontorsfönster, undrar hur det går för honom nu i vårvintern...
På kvällen kom H förbi och så tog vi en promenad på den mörka, hala ridvägen och sen genom Fresta, det gick bra trots mörkret och halkan och vi var ute knappt en timme.
Sen tog vi en iskaffe och så stekte jag ett par amerikanska pannkakor av smeten jag hade kvar i kylen.
En bra avslutning på en kall promenad.

Inga kommentarer: