fredag 8 februari 2013

Kyl- och Frysrensning




5/2 På tisdagen vaknade jag rätt bra och bekvämt så jag tog en dusch, det brukar jag annars undvika på morgonen om jag kan.
Systerdottern var på jobbet och hälsade på, hon har ingen skola på tisdagarna men tyvärr såg jag henne inte så mycket mer än på fikat.
Det var återigen en stressig dag, det dyker upp en massa manikprojekt som är ganska stora och jag kommer ju att vara borta från kontoret en hel del den här våren så det blir svårt att få allt gjort.
När jag kom hem var jag nog uppe i varv efter dagen så av bara farten så städade jag köket och kylen och sen kokade jag färsk pasta som jag åt med köttfärssås jag tinat kvällen innan. Vad gillar ni pastan?
På kvällen gjorde jag fiskgratäng på lax, ruccola, broccoli, limepeppar, fiskfond, creme fraishe, citronsaft, grädde, kantareller och kryddor. Jag slängde in allt i ugnen på ganska låg värme och lät det tina först, för laxen och kantarellerna var tagna direkt ur frysen.
Jag kokade en massa ris också så att jag skulle kunna göra färdiga matlådor. Jag smakade på gratängen med lite av riset och det var inget fel på den men jättegott var det inte, jag tror att jag hade för lite kryddor i.
Energin räckte lite till och jag rensade och sköljde bär och så gjorde jag Starbucks kalla gröt att ha till mellanmål nästa dag. Sen tittade jag på True Blood igen.
Problemet med att rensa kyl och frys genom att laga mat på grejerna som finns är att det blir en massa matlådor som sen ändå inte får plats i frysen...

Inga kommentarer: