fredag 8 februari 2013

Det godaste jag ätit!





3/2 På söndagen sov jag rätt länge igen, det hade varit en hård helg efter att ha varit helt inaktiv så länge. Jag åt frukost i lugn och ro och sen fick jag plötsligt energi och städade badrummet, köket och torkade bordet och sen dammsög jag också. Sen var det plötsligt bråttom för jag skulle vara hos A på middag vid 15, och hon bor i Tumba.
Jag tog en snabb dusch och tog bara eyeliner och mascara på mig och så åkte jag.
Jag var inte där förrän vid 15.20 men det gjorde ingenting.
När jag kom dit så var det första jag gjorde att sätta mig på vardagsrumsgolvet och då kom deras lilla hund och ville kela med mig. De var väldigt förvånade för han är väldigt blyg mot folk han inte känner. Det slutade i alla fall med att han somnade på mina ben medan jag klappade honom.
Senare erbjöd de sig att ta ut sin stora Riesen i bilen för att Turre skulle få komma in, det kändes inte rätt att kasta ut honom för Turres skull, men han trivs i bilen och Turre började nog bli kall.
Turre fick komma in och gillade alla direkt, den enda han träffat tidigare är A och hennes knä hoppade han upp i direkt, men sen kelade han med både L och S också och även hundarna gick bra ihop.
Sen blev jag bjuden på den troligtvis godaste mat jag någonsin ätit! Då räknar jag restauranger världen över alltså!
Det var en potatis/ostgratäng med lammytterfilé och vinsås och det låter ju gott men inte kulinariskt, men det var det verkligen!
Dessutom har jag ju precis börjat lära mig att äta lamm och är fortfarande lite skeptisk, men det här var fantastiskt!
Till efterrätt blev det kardemummapannacotta och det var också supergott, det serverades med mosade hallon och passionsfrukt.

Efter maten tittade jag och A på foton i min tablet och mina fotoböcker och sen när det var dags att åka var jag fräck nog att fråga efter en matlåda!
På vägen hem stannade jag på ICA Maxi i Tumba och köpte lite bär och salmalax till sashimi.
När jag närmade mig stan körde jag av till Västertorp för att åka till N och hämta mina kaffeglas, eller alltså mitt kaffeglas som jag glömt där för nästan 1½ år sedan och några som jag skulle få som bonus.
Jag fick en chai latte och satt i köket medan N fixade mat till C som varit och klättrat och var på väg hem. Han blev jätteförvånad att se mig, han hade inte hört när vi pratat om att jag skulle komma förbi under lördagens middag.
Efter fikat och middagen så gick vi in i vardagsrummet för de skulle ge mig lite tips på Fantasyböcker, det är i stort sett det enda de läser och vardagsrummets bokhyllor är fulla av såna böcker.
Jag fick en massa tips och nu blir det till att börja läsa igen, jag har haft en paus på ett par månader.
När vi kom hem somnade Turre i soffan direkt, jag tittade lite på True Blood innan jag gick och lade mig.

Inga kommentarer: