tisdag 12 februari 2013

Jag som började få vårkänslor



7/2 På torsdagen snöade det igen och det var inte lite. Det hade kommit en hel del på onsdagen och nu blev det ännu mer. Hela världen blev vit och på kort är det visserligen vackert men jag avskyr verkligen snö och kyla.
Jag fick skotta flera gånger både på onsdagen och torsdagen.
När jag kommit hem från jobbet på torsdagen och skottat mig fram till dörren så eldade jag en massa för att äntligen bli lite varm. Sen låg Turre och Judas och mös i fåtöljen och värmen. Jag tycker att det är så gulligt att de väljer att sova tätt ihop i fåtöljen hellre än att ligga i den stora soffan hos mig.
Jag fortsatte med uppdrag "tömma skafferiet" och tinade lunchkorven jag köpt billigt i julas och sen gjorde jag korv stroganoff på den, grädde, creme fraishe, pastasås, tomatpuré och en massa lök. Det blev gott och det blev hela 7 matlådor kvar efter att jag ätit middag!

Inga kommentarer: