tisdag 12 februari 2013

28 grader på kontoret, är det sjukt?

11/2 På måndagen var det återigen stressigt på jobbet och jag är så orolig för att det ska strula till sig när jag är borta. När jag kom till kontoret var jag frusen och det blev bara värre och värre under förmiddagen. Då insåg jag att min AC var avstängd och jag satte den på 28 grader, men inte förrän efter lunch någon gång blev jag varm igen. Jag är orolig för att jag håller på att bli sjuk, men det är mer för att alla andra är sjuka, inte för att jag brukar känna mig bättre än såhär på vintern...
Jag har inte tid att vara sjuk och sen åker jag ju till Thailand och då vill jag definitivt inte vara sjuk, been there, done that liksom...
På kvällen var det dags för quiz och jag såg fram emot att se alla igen, men L var sjuk och var tvungen att stanna hemma. Då frågade jag systerdottern men hon var också sjuk, Lenas jobbarkompis var också sjuk och ingen annan kunde, tills slut blev vi bara vi fem.
Det tog lite extra tid att ta sig in till stan, folk blir så rädda så fort det blir lite snö. Varför kan inte folk bara vara lite lagom? En del kör så att de ställer till olyckor, andra har knappt styrfart...
Jag kom i alla fall fram i tid och blev glad att se att B som flyttat till Malta var och hälsade på, jag har inte sett honom på 2-3 månader.
Vi tyckte att första halvan av quizzet kändes ganska lätt men andra halvan kändes det som om vi gissade på hälften, men kan ni tro, vi vann!
Vi blev faktiskt ganska förvånade, särskilt som vi visste att laget från Brittiska Ambassaden var där och de vinner nästan alltid när de är med.
Vi vann dessutom med hela 4 poäng och vi trodde nog inte riktigt att vi skulle bli placerade ens.
Närjag kom hem åt jag pannbröd och drack te, jag hade inte varit hungrig vid middagstid så det blev sen middag.

2 kommentarer:

JCMAS sa...

Åh, vad sugen jag blev på pannbröd nu!!

Nova sa...

Det ska jag baka åt dig när vi väl tar oss ut till torpet igen :-)