tisdag 5 februari 2013

Mat, mat och kaka




27/1 På söndagen gjorde jag inte heller många knop,
jag tittade på Criminal Minds och spelade spel på datorn. När jag väl tog itu med att göra nåt så var det att göra ett gott mellanmål, äggröra med lite allt möjligt i. Det är första gången jag lyckas med äggröra faktiskt, men det blev alltså precis så krämig och god som den ska vara.
Framåt kvällen åkte jag till Stinsen med H, jag sa nämligen att jag skulle hålla henne sällskap när hon skulle till ICA Maxi och handla. Jag hade ju inte sett en enda människa sedan lördagsmorgonen så jag kunde ju lika gärna åka och handla. Vi åkte till Stinsen först och tog en fika, H bjöd eftersom jag körde. Hon hade inte ätit på hela dagen så hon tog en fetaostpaj med spenat i, det måsye jag göra hemma någon gång, det gillar ju jag. Lite filodeg och en röra på fetaost och ägg borde göra en god paj.
Jag tog en brownie men det slutade med att jag naggade den lite i kanten och trots att H är en riktig sötsaksälskare så blev det mesta av brownien kvar.
Jag handlade bland annat Salmalax eller vad den heter, en vaccumpackad lax skuren från den bästa biten, tanken var att göra sashimi av det.
Sen köpte jag mest bär och grönsaker.
Senare på kvällen åt jag min lax som sashimi och det blev riktigt, riktigt gott och även om laxen är jättedyr så blir det billigare än att köpa så mycket sashimi på en sushirestaurang och då får man dessutom en massa ris vid sidan om och det vill jag ju inte ha.




Inga kommentarer: