måndag 12 december 2011

Jag stör mig på Swenglish

På torsdags morgon fick jag ett sms av B som jag bestämt att gå ut med på kvällen, hon kände sig inte i skick till det. Jag försökte övertyga henne om att det kanske var bra för henne men hon var obeveklig så jag ringde till J från jobbet senare och frågade om hon ville komma och äta och hänga med mig och det ville hon. Efter jobbet åkte jag alltså till Ica och handlade lite till middagen och så hämtade jag ett paket från cdon.com också, nu har jag en ny säsong av The Mentalist att se fram emot och första säsongen av ER också. När jag kom hem var jag slut som människa, sådär som jag är främst på fredagar, så jag gick och lade mig för att sova middag. Jag vet ju av erfarenhet att folk gärna ringer och smsar precis då jag somnat så jag stängde av signalen och vibrationen och somnade gott och sov i hela 2 timmar!
Sen gick jag upp och insåg att jag fått sms av B medan jag sov och hon undrade om hon kunde ångra sig så jag ringde J och kollade om vi kunde skjuts upp vår middag några dagar och det gick bra.
Till mellanmål åt jag några baby-tomater och 2 kokosbollar, hmmm, nyttigt...
Jag som stör mig på stavning och blandning av språk så pass att jag mycket väl kan bojkotta sånt som säljs under felaktigt namn hade råkat köpa tomater som det stod Baby-plommon Tomato på!
Baby är ju Engelska, det heter bebis på Svenska, plommon står på Svenska, Tomato är i sin tur också på Engelska...
Ja, jag stör mig på småsaker.
Äntligen lyckades jag komma ihåg att ladda ipoden, den har varit utan batteri rätt länge nu.
Jag och B hade bestämt att ses vid 21 och vi ändrade det till 21.15 på Tudor så jag gjorde mitt bästa att äta middag hemma men det gick inte så bra. Jag hann bara äta jättelite så fick jag jätteont i mage och det höll i sig så pass länge att jag bara hann duscha men inte tvätta håret innan jag åkte och ändå blev 10 minuter sen.
Sen satt vi och pratade och fick några ointressanta med trevliga gubbar som uppvaktade oss men sen gick vi vidare till Dubliner. De hade ett bra liveband som vanligt men jag föredrar de banden som spelar irländskt. Vi blev insläppta av min vakt och sen satt vi och såg oss omkring och det kom fram lite killar och pratade emellanåt men slutligen kom en Australiensare som bor i Sverige och satte sig och satt kvar där tills B och slutligen även jag åkte hemåt. Han var rätt artig, trevlig och rolig så han fick mitt nummer innan jag gick, vi får väl se om han hör av sig, de brukar inte göra det, de tar mest emot numret för att inte avslöja att det var nåt annat de var ute efter...Låter jag cynisk?
När jag kom hem åt jag edamame och tittade på The West Wing sen kom jag i säng vid 3 tror jag.

Inga kommentarer: