torsdag 22 december 2011

Ingen teknik alls

På onsdagen var det åter dags för skoj med jobbet, den här gången var det jullunch på schemat. Vid 11 ungefär började vi samla oss för avfärd och sen delade vi upp oss i olika bilar och körde mot Edsbacka Wärdshus.
Efter att några tagit för sig av glöggen i förtältet fortsatte vi in i restaurangen. Det tog en stund innan vi kom iväg till buffén och sen fick vi stå i kö rätt länge och tyvärr tyckte jag personligen inte att det var värt det... Varken sillen eller laxen var god alls och det är i stort sett det enda jag äter på julbordet, men mätt blev jag i alla fall och det fortare än vanligt. Sen satt jag mest och snackade skit med de runt omkring mig och de märkte ju inte ens att jag inte tog om från buffén, de var alldeles för upptagna med att äta själva.
När vi ätit klart gick ungefär hälften av oss bort till Bowlingbanan vid Sollentuna badet, det ligger precis vid restaurangen. Mamma och pappa tog med sig Turre hem och vi delade upp oss på ett gäng banor och bowlade. Jag är så fruktansvärt ojämn när jag bowlar, ibland går det bra men oftast inte... Jag har ingen teknik alls och om jag jobbar på den missar jag banan helt. Hur gör man då?
Jag var trots allt detta den bästa av oss tre på min bana men det beror mest på att vi var helt värdelösa alla tre.
Vi bowlade nog i ungefär 2 timmar och sen skulle jag vidare till Stinsens köpcentrum och köpa de sista julklapparna, de andra skulle tillbaka till Väsby och gå till puben. Eftersom det inte fanns plats för alla i bilarna blev jag ombedd att skjutsa 4 personer till Häggviks station så det gjorde jag och åkte sen till Stinsen. Jag tittade på stövlar och hittade visserligen ett par jag kunde ha efter att ha blivit dirigerad till Scorett, den enda butiken som har olika skaftvidd på stövlar. Men jag tyckte att de var lite för alldagliga och dessutom för korta så jag bestämde mig för att fundera på saken. Sen gick jag och köpte strumpbyxor och Dressman-skjortor till svågern och en traktörpanna till brorsan.
Bara nån timme senare var jag återigen i bilen och nu på väg till Väsby och puben. När jag kom ned till Hästen blev jag förvånad över hur många som faktiskt var där, det var i alla fall 10 personer.
Humöret var glatt men en del hade djupa snack ibland också och när någon beställde in sambuca-shots testade vi att tända dem och det funkade ju.
Lilla I utmanade killarna i armbrytning och gjorde riktigt bra ifrån sig men efter ett tag blev hon trött och då körde killarna mot varandra istället.
Jag var väldigt trött och hade lite huvudvärk så jag åkte hem vid 22 ungefär och hämtade hem Turre på vägen.





Inga kommentarer: