fredag 16 december 2011

Men det gjorde ont förut, jag lovar

Av någon underlig anledning var jag rätt pigg på torsdagen trots en rätt tung vecka med alldeles för lite sömn.
På eftermiddagen kom naprapaten till jobbet och jag som har haft besvär med nacken och längtat efter honom insåg plötsligt när han frågade kände igenom mig utan att hitta nåt, att det faktiskt gått över, snopet! Visst satt det lite snett och han knäckte tillbaka det, men det hade gått tillbaka av sig självt till stor del, det är nog första gången för det.
Det såg blött ut på vägarna men det var klaris på en del ställen och vatten på andra, så på kvällen när det var dags för pysselkväll så valde jag att ta bilen istället för att gå och springa dit. Jag beställde lite julklappar på nätet, tänk vad bekvämt det är att göra det. Det är visserligen jobbigare än man tror att plocka ut dem på Posten, det vill säga ICA, eftersom man själv sällan är den enda att komma på en så briljant idé som att handla julklapparna på nätet. Jag insåg på eftermiddagen att jag hade handlat en julklapp mer än vad jag trodde, jag hade glömt att jag köpt en julklapp till syrran i USA, det var hon som gjorde mig uppmärksam på det när jag frågade vad hon önskade sig. Vi var inte så många på pyssel, vi hade ju varit tvungna att flytta det från onsdag till torsdag och det var inte så många som kunde men vi blev några stycken i alla fall. Mamma och pappa hade vunnit det nya spelet "Postkod Miljonären" på PostkodLotteriet, så vi spelade det. Det var lagom svårt, det kändes ju bra att man kunde så pass mycket och ändå fick man ju fel ibland.Vi brukar pynta pepparkakor på sista pyssel för säsongen men jag vet inte om mamma glömt det eller struntat i det, men några pepparkakor pyntade vi inte i alla fall. När jag kom hem tog jag en cigg på trappen och rätt var det var så började en mygga att vimsa runt mitt huvud... Hallå, inte ska det finnas mygg den 15 December?

Inga kommentarer: