torsdag 8 december 2011

Kalla, våta fötter

Ibland är man dummare än vad som borde vara tillåtet... Jag gick upp på onsdagsmorgonen och konstaterade att det snöade, blötsnö var det som plaskade ned i gräsmattan och på vägen. Jag funderar på om jag borde ta ett par skor som klarar lite väta och vad gör jag? Jag tar på mig de bekväma Ecco-skorna i alla fall. Det är bara det att de så gott som saknar sula och är gjorda av mocka. Precis mitt under skon går en gummisula, men på sidorna och till viss del under finns inget mellan mockan och en blöt backe. Det gick rätt bra under dagen och jag höll fötterna ganska torra och bekväma eftersom skorna är sköna och vi sällan har problem med väta inomhus på vårt jobb. Men sen började cirkusen... Inte förrän på eftermiddagen frågade jag brorsan varför han var så finklädd, alltså fick jag först på eftermiddagen reda på att jag glömt något; "glöggpartyt" med informationsföreläsning som vi var bjudna till senare på eftermiddagen. Attans, nu var det bråttom, jag fick gjort allt jag höll på med och kom ifrån jobbet vid 16.10, jag åkte hem, bytte om, sminkade mig lite snabbt och sen åkte jag vidare mot banken. Allt detta fick jag gjort på 25 minuter vilket är fantastiskt eftersom det tar ungefär 10 minuter från jobbet och hem och lika lång tid hemifrån till banken. Jag måste alltså bytt om, sminkat mig och kommit iväg på ungefär 5 minuter! Och jag såg riktigt representativ ut när jag kom ned dit, brorsan och D var nästan lite imponerade av hur snabb jag varit. Föreläsningen var sådär men visst fanns det saker av intresse. Sen tog jag lite saftglögg, en halv lussebulle och några ostbågar och sen hade min parkeringstid gått ut så det var bara att slinka iväg igen.
Jag åkte nu ned till Infra City och lämnade tillbaka den lånade tapetpärmen på Caparol eller vad den nya färgbutiken där nere heter. Sen handlade jag lite på Ica eftersom kattmaten var slut. Sen åkte jag hem till mamma och pappa för att prata med dem lite. När jag kom dit insåg jag att Turre inte varit ute mer än på väg till bilen sedan jobbet så jag satte på oss reflexvästar och så gick vi runt kvarteret. Mina fötter var redan ganska blöta vid det här laget och strax senare var de dyngsura och kalla och jag kunde känna hur vattnet trängde in i dem underifrån... När vi gått vår lilla runda gick vi in till mamma och där satte jag på mig ett par ullskinnstofflor och då kändes det lite bättre. Sen snackade vi nån dryg timme och så åkte jag hemåt för att äta middag, då var klockan 20.30 och jag var jättehungrig. Jag åt mackor och te till middag eftersom jag ju hade hembakat bröd och ingen plats i frysen.
På kvällen pratade jag först med gudsonen en stund i telefon och sen Ju, sen kom jag i säng relativt tidigt för att vara jag men jag hade svårt att somna.

Inga kommentarer: