tisdag 20 december 2011

Fy fan vá vi är bra!

På måndagen jagade jag och A spelare till quizlaget, jag hade pressat P till att lova oss ett bord trots att han egentligen inte hade plats för oss och så plötsligt ramlade flera av spelarna bort. E och L är väldigt pålitliga, om de säger att de ska komma på quiz så gör de det, men nu var de båda vrålförkylda och hoppades in i det sista att de skulle orka spela men så blev det inte. Ingen jag eller A kände kunde spela och trots att vi båda efterlyst spelare på Facebook så fick vi inte ett enda svar. Systerdottern hade ju lovat att vara med och jag påminde henne för säkerhets skull. Det var tur det, för hon hade glömt bort att hon skulle quizza och skulle bo hos A över natten. Men jag sa att hon inte fick hoppa av nu och istället drog hon med sig A också.
Att vara 4 personer i ett lag varav 2 är väldigt unga är ett handikapp, sen när de efter nån timma går in i sin egen värld, ritar på varandra och inte ens hör frågorna då blir det ännu värre. Jag är inte korkad men anser mig inte vara så överdrivet allmänbildad heller men tydligen var jag och A ett ypperligt lag för trots att ungdomarna inte hjälpte till så slutade vi på 37 poäng och tvåan hade 38! Ett lag med 6 vuxna personer i hade faktiskt ett poäng lägre än vi! Ändå var det här säsongens sista quiz inför julen och det innebär att ungefär 90% av frågorna rör julen på något sätt.
Ja, vi var faktiskt rätt malliga när vi gick därifrån.
Jag körde hem gudbarnen till Ju och sen åkte jag hem. Jag hade erbjudit A att bo hos mig över natten men faktum är att det blir ännu jobbigare att ta sig hem till henne från mig än att åka från stan så hon tackade nej.


2 kommentarer:

Quiz-E :D sa...

Vad kul att det blev av ändå och att det gick så bra! Jag skulle dock vilja påstå att "går in i sin egen värld, ritar på varandra och inte ens hör frågorna" skulle kunna handla även om några av våra ordinarie, vuxna lagmedlemmar. :P

Nova sa...

Hmmm, ja det är förvisso sant, men de var ändå lite värre...;-)