fredag 7 oktober 2011

Det gör ont, det gör ont


Torsdagen började helt normalt men vid 14.30 gick det inte längre att ignorera... det gjorde ont precis överallt som om jag hade fått influensa ungefär. Jag hade ju haft några sådana atacker redan veckan innan och jag har undrat ett tag nu om det är någon slags "sköldkörtel-skov" så jag ska prova att höja levaxinet igen och se vad som händer. Det känns nämligen som om jag har feber och därmed värk överallt. Jag gick i alla fall hem och vilade och bestämde mig för att ställa in grekiskan, det fanns liksom ingen kraft att ta sig dit och dessutom koncentrera sig genom värken. Senare ringde jag också H för att meddela att vi inte kunde ta hundpromenaden vi planerat. Men sen när värken gått över senare på kvällen ja då satte ju rastlösheten och stressen in igen. Jag är bra på att ta det lugnt när jag mår dåligt men så fort det släpper får jag dåligt samvete igen och vill få saker gjorde. Alltså satte jag igång att göra svamppajen jag planerat i några dagar. Dessutom gjorde jag korv stroganoff och så testade jag att göra korvspagetti som jag sett på Facebook samma dag. Lite kul men inte särskilt gott måste jag erkänna. Men jag har aldrig varit särskilt förtjust i korv och makaroner/spagetti.

Under tiden jag hackade lök och spetade korv med spagetti tittade jag på I Love You Man, den är rätt söt och lite kul. Pajen gjorde jag på taggsvamp och bacon men den blev rätt tråkig, taggsvamp är nog inte riktigt min grej. Fast visst ser den fin ut?



Många matlådor blev det förstås och jag ställdes återigen inför problemet med en full frys. Jag vill ju kunna ha flera olika rätter i frysen och inte vara tvungen att äta samma sak hela tiden tills det är slut.
Jag lyckades i alla fall få in det mesta i frysen slutligen och planerade att ta med resten till jobbet dagen efter. Sen städade jag och diskade upp allt så det kändes bra när jag gick och lade mig.

Inga kommentarer: