tisdag 4 oktober 2011

Jag trodde att det gick bra?

På måndagen kom jag faktiskt upp ordentligt på morgonen utan någon som helst försovningsvarning, jättebra! Det här var också dagen då kusin S börjar jobba hos oss, det blir nog trevligt. Jag fick en del gjort på jobbet men eftermiddagen avslutades med att min kollega bad mig leta rätt på några papper och det tog längre tid än vad jag hoppats att det skulle och jag kom iväg senare än planerat. När jag kom hem matade jag bara Turre och Judas och så lade jag mig för att vila en stund, men då fick jag världens hostanfall som höll i sig ett bra tag, det blir så ibland när jag lägger mig ned. Jag somnade slutligen i alla fall och var lite piggare när jag vaknade i alla fall. Sen åt jag upp resterna av lunchen, "varm sallad" från Drop In i Upplands Väsby. Prova det om ni får tillfälle någon gång. Det är en liten lerskål fylld med vad som enklast kan beskrivas som pizzafyllning, eller kanske LCHF-Pizza eller GI-pizza? Det är skinka, svamp, tomat, ost, kronärtskocka och för mig, majs. Annars är det egentligen paprika i men det gillar inte jag så jag får majs istället. Jag hade inte kunnat få i mig mer än knappt hälften till lunch, men nu var resterna lite för lite för middag faktiskt.
Sen hoppade jag i duschen och snyggade till mig och kom iväg vid 19 ungefär, nu var det dags för quiz, den här gången med mitt eget älskade lag!
När jag var i Australien gjorde de sig ju lustiga över att jag alltid påminner om quizzet så nu skulle jag kolla om de var så vuxna som de själva hävdade, jag skickade inte ut några påminnelser... Quiz-L och P dök bara upp utan att ens kommentera att de inte fått sms, de andra kollade genom att skicka sms till mig för säkerhets skull. Jag antar att de talade sanning, de är vuxna nog att komma ihåg själva!
Alla var ivriga att spela och gav mig inte ens tid att höra och skriva ned frågorna ordentligt innan de började föra ett jäkla liv medan de diskuterade troliga svar. Till slut blev jag tjurig och sa ifrån på skarpen och de blev väldigt förvånade men det hjälpte inte nämnvärt...
Men vi hade i alla fall kul och det kändes som om vi kunde en hel del. Strax efter halvtid gick La och köpte godis åt oss, vi vinner ju aldrig bonuspriserna så nu tog vi saken i egna händer. Strax senare vann förstås Quiz-L bonusfrågan och valde Mystery Bag eftersom vi nu hade godis, den innehöll en dynamolampa.
När det var dags att få resultatet efter quizzet blev vi glatt överraskade att se att vi fått 23+23 poäng, 46 totalt! Det är ett av våra bästa resultat någonsin, bara 4 fel av 48 frågor är det.
Det visade sig dock att det inte räckte till alls, vinnarna hade 48 och tvåan 47 poäng. Det är garanterat den hägsta poäng vi haft utan att få en placering.
Efter att ha haft några seriösa, djupa snack med L så åkte jag hemåt, senare än vanligt.
Jag var hemma vid 23.45 ungefär och var tvungen att frysa svampen sedan dagen innan och göra mig ett par mackor med te, det hade ju inte blivit så mycket middag.

Inga kommentarer: