tisdag 23 april 2013

Första frukosten hemma











25/2 På måndagen var det buddha-dag och då var allt stängt och alla Thailändare hade för en gångs skull ledigt! Det var livat på stranden kan jag lova och normalt är det ju så gott som folktomt så det är rätt stor skillnad när det vimlar av folk och bilar, grillar och musiken som dunkar ut ur bilhögtalarna.
Vi gav upp redan innan vi kommit så långt som till stranden och bestämde oss för att istället lägga oss vid poolen på taket, där var en mamma med en son, annars var vi helt ensamma en stund.
Det är ju bara mina grannar i huset som får vara där och eftersom det inte är säsong så är vi ju inte så många.
Efter nån timme dök mina närmaste grannar upp, dem hade jag inte träffat tidigare men eftersom vi delade den lilla biten skugga som fanns där uppe så blev det att vi lärde känna varandra lite och jag fick tips om lite allt möjligt.
Det var kallt i poolen men uppfriskande och jag simmade lite några hundra meter, solade lite med solskyddsfaktor och sen låg vi som sagt i skuggan.
När vi tröttnat på att ligga vid poolen så gick vi upp, jag duschade och sen läste och vilade jag en stund på sängen
Framåt kvällen tog vi en promenad till Sunshine Bar som ligger nedåt vägen, det är nån kilometer dit och det blir lite varmt att gå så vi hade blivit avrådda att gå dit, men vad gör man när man inte har transport och vill se lite nya vyer?
Det var förresten inte alls så varmt som folk påstått, det kändes ganska svalt och skönt med brisen från havet.
Min mat var god, stekta grönsaker med räkor, men J's soppa smakade ingenting alls så hon var besviken.
När vi ätit klart promenerade vi tillbaka och sen tog vi en drink på Buffalo Bill, jag tog en Pina Colada och den var så jäkla god att det nog inte blir mycket annat medan jag är på semester.
Medan vi satt där fick jag ett jobbsamtal från England, det är rätt häftigt det här med mobiltelefoner ändå...
Vi satt och fascinerades över hur folk i övre medelåldern beter sig på semestern, de tror att de är coola tonåringar och beter sig precis lika omoget och väsnas och dricker och tycker att de är häftigast i världen.
Vi satt och spelade lite musik för varandra och jag spelade "skrattsången" med Elvis Presley för J, den hade hon aldrig hört och hon tyckte att den var jättebra!
Sen när vi gått upp igen så blev vi sittande och snackade och lyssnade på musik tills det blev ganska sent.

Inga kommentarer: