torsdag 25 april 2013

Ännu en ringmärkt




10/3 På söndagen vaknade jag återigen alldeles för tidigt för en ledig dag, redan vid 8.15. Jag gick upp och gjorde lite nytta och städade badrummet. Sen mötte jag upp A på konditoriet för att äta frukost och snacka lite skit. Eftersom vi hade en del att snacka om och eftersom jag äter långsamt så blev det en 3 timmarsfrukost och A's kompis L hann också möta upp för en fika.
A påstod att kaffemaskinsreparatören som var dör inne i drygt en timme tittade på mig så fort jag inte tittade dit och jag trodde att hon sa det för att boosta mitt självförtroende efter fiaskot kvällen innan men jag uppskattade försöket och han såg väldigt bra ut.
Men efter ett tag tyckte jag nästan att hon överdrev när hon sa att han kikat fram bakom en pelare för att titta på mig, men lagom tills jag tittar dit så gör han det faktiskt igen! Hmmm, hon överdrev nog inte, dessvärre har hon hökblick och hade redan konstaterat att även han bar ring på fingret...
På vägen hem handlade jag på Ica och sen lagom tills jag kommit hem kom systerdottern L och sen kompisen J och hängde en stund.
När J åkte hem lagade jag risotto med stekt lax till mig och L och efter att hon diskat upp efter middagen åkte vi till jobbet för att hämta några papper om operationen som jag glömt där.
Innan jag gick och lade mig duschade jag med descutan men hade tillåtelse att tvätta håret med vanligt schampo och balsam och jag kom i säng redan vid 22.30 och sov bra.

Inga kommentarer: