torsdag 25 april 2013

Var är singlarna?


9/3 På lördagen vaknade jag jetlagged vid 8 på morgonen och var tvungen att gå upp. Jag satte igång att vika tvätt och eldade i kaminen för att få upp värmen. Sen åkte jag och handlade lite på Ica och när jag kom hem färgade jag ögonbrynen och fransarna och för en gångs skull fönade jag faktiskt håret torrt efter duschen och sen lockade jag det.
Jag tycker att jag ser mjukare ut med lockigt hår men det tar ju runt en timme att locka så mycket och långt hår och det orkar jag ju inte särskilt ofta. Det var kompisen A's födelsedag några dagar tidigare och nu skulle vi ut och fira henne.
Två andra kompisar till A mötte också upp utanför Bon Palais, M som jag känner sedan tidigare och T som jag träffade för första gången. Vi hade väldigt kul ihop och det är enkelt att hänga med de här tjejerna!
Anledningen till att vi var på Bon Palais var att A ville ut och dansa, själv dansar jag aldrig nykter och jag är ju nästa alltid nykter, men för A's skull så var jag där och dansade också ett bra tag. Men jag kunde inte låta bli att påpeka att det faktum att jag stod och dansade i över en timme, spiknykter, var en kärleksförklaring till henne!
När jag börjat ge upp om att det fanns några trevliga killar som dessutom gillade mig så var det en kille som började prata med oss och han och jag klickade och han var jättetrevlig och rätt söt. Innan jag gick gav jag honom mitt nummer och sa att han gärna fick höra av sig, då visade det sig förstås att han var upptagen... Varför är alla de bra upptagna?
Jag var i alla fall fortfarande rätt trött så jag åkte hem vid 1, tog en macka och ett glas te och gick och lade mig.

Inga kommentarer: