torsdag 11 april 2013

Underligt sätt att sälja djur på

23/2 På lördagen vaknade vi sent igen, strax före 13. Vi gick och tog en kaffe och chiabatta på Starbucks och sen tog vi en taxi raka vägen till helgmarknaden Jatujak. Vi hade svårt även denna gång att hitta en taxi som gick med på att köra på mätaren men efter lite envishet fick vi tag på en.
Vi gick runt på marknaden och var fascinerade över hur mycket udda saker de säljer.
Det kändes rätt svalt och vi svettades inte så mycket, men kanske var det snarare så att vi vant oss lite vid klimatet?
Den mest deprimerande delen av marknaden var den där de sålde olika husdjur. Med svenska mått mätt var det ganska grymt sätt att sälja djur.
Det såldes också fiskar och akvarieutrustning i massor.
När vi gått i nån timme så kände vi för att sätta oss och vila en stund så vi tog en läsk på en kaffebar och tittade på folk under tiden.
Jag köpte skor, ett par byxor, lite olika pärlor och annat smått och sen åt vi lunch på ett nudelställe och det var verkligen inte gott alls.
Sen hade vi gått igenom det mesta av marknaden och var rätt trötta och varma så vi tog en taxi tillbaka till hotellet. Den här gången fick vi tag i en som körde på mätare vid första försöket.
Vi lämnade grejerna på rummet och sen gick vi raka vägen för att ta en fotmassage och jag somnade faktiskt i stolen.
Sen gick jag till nagelsalongen för att lacka naglarna medan J gick för att ta en helkroppsmassage.
Jag hittade en till våning i köpcentret och köpte ett fodral till min surfplatta, den var nog egentligen till en iPad men det fungerade på min också.
När jag gick tillbaka till rummet hade jag med mig en latte och muffin åt oss var och senare tog vi e promenad för att hitta någonstans att äta.
Vårt nudelställe som låg runt hörnet hade stängt så vi gick i en stor cirkel för att hitta nåt annat ställe och slutligen hittade vi ett Dim Sum ställe på en bakgata inte så långt från hotellet.
Jag tog dim sum med räkor och de var riktigt, riktigt bra. Sen hade våra bordsgrannar beställt restaurangens specialité som var en kinesisk soppa och den såg så häftig ut att jag var tvungen att testa, men den var inte så lysande som den såg ut.
När vi ätit var klockan över midnatt så vi letade oss tillbaka till hotellet och gick och lade oss.

Inga kommentarer: