söndag 31 mars 2013

Har fiskar tänder?





22/2 På fredagen vaknade vi sent igen och tog en kaffe på Starbucks som start på dagen, sen som frukost åt vi på ett litet enkelt ställe runt hörnet från hotellet och sen tog vi en promenad. J hade ont i benhinnorna så vi gick långsamt och inte så himla långt och sen bestämde hon sig för att se om massage kunde hjälpa mot det så hon gick in på ett massageställe medan jag gick en bit till. Det visade sig att Tesco Lotus som det tagit oss väldigt lång stund att komma till dagen innan egentligen bara låg runt hörnet om man gick raka vägen, så jag gick in och köpte en cappucino-milkshake liksom dagen innan för den var så himmelskt god och sen gick jag tillbaka för att ta en massage jag också.
Det är så häftigt hur de där små tjejerna är så starka att de kan knyckla ihop en annan till en boll utan att ens svettas, den här tjejen gick på min rygg också, det har jag inte varit med om tidigare. Jag vet inte riktigt varför men hon verkade gilla mig och gav mig en kram innan jag gick...
Det knäckte överallt och kändes bra, men min problemhöft var fortfarande sur efter flygresan så som den brukar bli.
När vi var masserade och klara gick vi tillbaka till "vårt" köpcentrum och köpte en varsin munk och en latte och så gick vi för att titta på kläder. Jag hittade en massa klänningar och kunde inte välja mellan dem, men eftersom ingen av dem kostade mer än 150:- så slutade med att jag köpte alla fyra.
De var trevliga mot mig men lite snorkiga mot J och sa att hon inte fick prova klänningarna eftersom de hävdade att de inte var i hennes storlek så vi blev lite sura eftersom j vet att det är hennes storlek.
När vi kom tillbaka till rummet tog jag en värktablett och lade mig en stund och somnade faktiskt, under tiden gick J tillbaka till affären och testade klänningarna hon ville ha och precis som hon visste så satt de bra så hon kom tillbaka med en.
När jag vaknade till liv nån timme senare tog jag en dusch och sminkade mig och sen gick vi en bit eftersom vi hittade en marknad utefter vår väg. Vi åt nudlar som var riktigt äckliga på ett ställe vid vägkanten och sen försökte vi ta en taxi till Pat Pongs nattmarknad- Det tog ett tag att få tag i en taxi som gick med på att köra på taxameter men till slut lyckades vi och kom iväg.
Sen gick vi runt på marknaden tills de började stänga och varje steg vi tog fick jag frågan om jag ville se ping pong show och i början log jag bara och skakade på huvudet men när runt 40 personer frågat mig om samma sak började jag undra vad jag gav ut för vibbar och jag började surna till.
Som vanligt handlade jag för mycket och kom tillbaka med två klänningar till bland annat och en objektivformad högtalare med bluetooth som är lätt att ha i kameraväskan och den var jag riktigt nöjd med faktiskt.
Sen när vi gick för att hitta en taxi hittade vi ett fisk spa och jag har liksom aldrig tagit mig för att testa så det gjorde vi och i början kunde vi inte sluta skratta för det är verkligen en skum känsla att ha fiskar som gnager en på fötterna, för det är så det känns faktiskt.
Mina fötter var både pedikyrade och rena men av någon anledning tyckte fiskarna att jag var godare än J, fast det är klart, det gör ju myggor också...
Vi fick tag i en taxi rätt lätt och ramlade i säng så fort vi kommit tillbaka.

Inga kommentarer: