tisdag 19 mars 2013

Det var ju han som hade sönder passet


19/2 På tisdagen gick vi upp vid 9, jag jobbade lite, åt frukost och packade det sista och duschade. Brorsan L kanske skulle köra oss till Arlanda men hade tagit fel på tid och gick inte ens att få tag i på telefon, så vi ringde taxi istället och kom i god tid i alla fall.
Min sista cigg inför operationen hade jag tagit kvällen innan och det kändes konstigt att inte ta en cigg före incheckning för det är en rutin jag har. Normalt sett så röker jag inte förrän på eftermiddagen men när jag ska resa tar jag minst en cigg på Arlanda oavsett tid på dygnet.
Det var lång kö till incheckningen och vi hade inte fått någon möjlighet att checka in online eller så. När vi slutligen kom fram med våra väskor så hade killen i incheckningen en väldigt tåkig attityd och bände mitt pass tills det sprack i kanten och sen började han vara ännu mer otrevlig och säga att jag inte kunde resa med trasigt pass. Jag påpekade att passet varit helt innan han bbände det och att jag rest från London senast på lördagen och det enda han sa var att jag fick resa på egen risk och så släppte han iväg oss. Säkerhetskontrollen gick snabbt som sjutton däremot och strax senare var vi i loungen och tog en kaffe och jag fortsatte jobba tills det var dags att gå till gaten.
De hade en till passkontroll vid gaten och jag fick samma otrevliga attityd av kvinnan i den och nu började jag bli nervös, tänkt om Thailändarna var lika tjuriga och inte skulle släppa in mig? Hela vägen ombord på planet hade jag ett jobbsamtal med en leverantör från England men slutligen var jag ju tvungen att stänga av telefonen.
Vi hamnade väldigt, väldigt långt bak i planet och i mittensektionen men vår tanke var att sova så det gjorde oss inte så mycket.
Maten vi fick var riktigt bra men servicen var dålig och jag har då aldrig fattat varför alla tycker att kabinpersonalen på Thai Airways är så bra, jag tycker att de är lika snorkiga som alla andra, enligt mig är British Airways det enda undantaget från den regeln.
Resten av kvällen och natten gick till att sitta i någon sorts dvala, jag kunde inte somna, inte ens på insomningstablett men jag var inte tillräckligt vaken för att ens se på film, bara tillräckligt för att tiden skulle gå väldigt långsamt.
Jag lyssnade på musik från Spotify från min surfplatta och blev överlycklig när jag insåg att de faktiskt har kontakter för laddning av såna saker nedanför sätet i planet!

Inga kommentarer: