måndag 1 mars 2010

Världens längsta helg

I fredags var jag ute med en kompis och hennes kollegor. Det blev en riktigt trevlig kväll och jag hade ett djupt och spännande snack med en kille jag träffade där. Kul att träffa folk man klickar med. Slutligen slet jag mig från detta spännande sällskap och skjutsade hem oss.

På lördagen gick det inte att få med henne på en fika, hon var för "trött".
Men en annan vän och hennes dotter hängde med till kondis och åt frukost. Kul att äntligen träffa dottern som jag varit nyfiken på eftersom mamma pratar om henne en hel del. Hon var liksom sin mamma en trevlig, intelligent tjej som var kul att prata med.

Sen...
Ja, sen hände det inget mer den här helgen.
Efter fikat på lördag förmiddag har jag suttit ensam och uttråkad resten av helgen. Ingen som ville/kunde umgås. Vissa var sjuka, andra var upptagna och en handfull var bortresta.
Jag som normalt gillar att sitta i soffan och se bra filmer, kände att det blev tråkigt.
Jag städade till och med skafferiet, tvättade två maskiner tvätt, städade badrummet, städade köket, dammsög och arkiverade papper. Jag gjorde till och med en stor sats köttfärssås, så nu har jag mat för en vecka framöver.
Det blev ett antiklimax att ha en så bra start på helgen och att resten liksom slösades bort på ingenting.

Är det förresten någon som vet hur länge man bör spara gamla räkningar, kontrolluppgifter och sånt?

Inga kommentarer: