söndag 28 mars 2010

London calling


På fredagkvällen packade jag först en del och sen kom L förbi och snackade lite skit och hämtade grejer sen blev det plötsligt bråttom. Jag hade lovat A att vi skulle in till Tudor och äta en tidig födelsedagsmiddag för att fira hennes födelsedag som egentligen var på lördagen.

Vi åt gott och tog ett par öl, men sen var vi så trötta att vi knappt kunde sitta upprätt längre.

Jag kom hem runt midnatt och fortsatte packa och kom inte i säng förrän vid 1.30 och sen tog det ett tag innan jag faktiskt somnade. Sen hade jag bett mamma att ringa och väcka mig innan hon gick och lade sig, så hon ringde 4.30. Sen slumrade jag till en stund och gick slutligen upp vid strax före 5.

Tog bara en dusch, hade verkligen ingen energi att snygga till mig.

Taxin jag bokat natten innan anlände exakt 5.30 som vi bestämt och killen hjälpte mig in med alla väskor och jag kom iväg till Arlanda i tid.

Väl där checkade jag bara in väskorna och hade blivit uppgraderad till Business Class eftersom de varit tvungna att boka om mig, så de förklarade för mig var lounchen var och sen hittade jag ändå inte dit. Hade tänkt att ta en kopp kaffe och kanske en macka till frukost där inne, men jag hade ändå lite dåligt med tid så det gjorde inte så mycket. Jag köpte en Red Bull på kiosken istället och sen fick jag ju en ordentlig frukost på planet eftersom jag flög Business. Jag vet inte om det berodde på att jag hamnade i Business, men jag fick checka in båda väskorna utan att betala nåt extra.


Flighten till London gick på runt 2 timmar istället för 2,5 som den normalt gör, men sen fick vi ingen gate att parkera vid, så vi fick sitta och vänta i nästan 30 minuter.

När jag kommit igenom passkontroll och allt sånt så kom väskorna direkt och jag ringde P och sa att jag var framme.

Han hade ringt kvällen innan och undrat om jag ville bli hämtad på Heathrow och det passade ju jättebra med tanke på allt bagage jag hade.

Han dök upp efter ungefär 20 minuter och vi stuvade in allt mitt bagage i hans relativt lilla bil, han var imponerad över hur mycket jag hade med mig. Men jag sa ju som det var, att jag hade hela montern med mig.

Vi fick åka till hans jobb och lämna mina väskor eftersom vi skulle hämta hans bagage också och sen hämta K och hans bagage. Vi gjorde det och efter att ha hämtat K insåg han när vi hunnit nån mil, att han glömt saker hemma. Det var bara att vända och vid det laget hade jag fruktansvärd migrän och ville bara lägga mig och vila. Men jag tog en spruta och när vi kommit fram till deras jobb satt jag kvar i bilen och vilade medan de packade firmabilen från golv till tak och sen hämtade mig för flytt till andra bilen.

Vid det laget mådde jag lite bättre och kunde till och med vara behjälplig i navigationen in till Mayfair och sen i jobbet vi började ta itu med på hotellet.

Jag fick ett rätt trevligt rum men det var jättekallt och det tog hela eftermiddagen och kvällen att värma upp det. Drinkbiljetterna vi fick vid ankomsten (1 för varje dag) gäller tydligen för all typ av dricka utom Baileys, det enda jag dricker. Så K fick min biljett och D fixade en Baileys åt mig. Jag blir sur på sånt där, jag tycker det är småaktigt. Baileys kan inte gärna vara dyrare än det andra de serverade.

Senare på kvällen gick vi allihopa ut på middag, D hade bokat bord på en riktigt dyr och fin Italiensk restaurang Delando tror jag den hette och har funnits sedan 1921. Det var absolut inget fel på den, men maten smakade inte så värst mycket. Jag hade beställt Risotto till varmrätt och för det första så var det en massa saffran i den och det stod inte på menyn och för det andra gör jag en mycket bättre risotto själv. Eftersom jag inte kan med saffran i mat så bytte S mat med mig, hon hade beställt lasagne och hade haft svårt att välja mellan den och Risotton och hade inget emot att byta. Som efterrätt ville jag gärna ha vattenmelon och det fanns på annan plats i menyn, men de vägrade servera bara det som efterrätt så nån efterrätt blev det inte.


När vi kom tillbaka till hotellet gick några till baren och tog en sängfösare, men jag klarade bara inte av det och gick och lade mig vid midnatt.

Jag sov rätt bra när jag väl somnade men hade svårt att komma upp i morse eftersom jag var trött, hade ont i nacken och början till migrän igen.

Inga kommentarer: