fredag 19 mars 2010

Oj vilken vecka! Del1

Har visst missat att blogga helt och hållet denna vecka.
Jag har farit runt som jag vet inte vad, men kul har det varit i vissa fall, läskigt och stressigt i andra.

Fredagen förra veckan blev det lite utgång på Tudor Arms och senare Dubliner. Tanken var att möta upp med G och hänga lite med honom för att ta igen lite, jag har inte sett honom sedan nyår. Jag hade trevligt och hade rätt kul diskussioner om bland annat kroppsbehåring med en söt man.

På lördagen hade vi kommit överrens om att kompisgänget skulle komma hem till mig för att se Melodifestivalsfinalen och äta middag. Jättekul att vi var hos mig den här gången, det är vi sällan. Maten var god, men sällskapet var ändå bättre. Till och med vår älskade vän S som flyttat till Dalarna kom ned för att ses. Hon fattas oss nästan varje dag, så det var så fint att se henne igen. Det var länge sedan nu.
Jag var lite nöjd med mig själv när jag faktiskt tog hand om all disk innan vi ens tog oss ut på puben. Mycket trevligare att komma hem då.
Efter att ha bytt från ena puben till den andra så lessnade jag och A trots det goda sällskapet och tog oss in till stan och Dubliner för att få höra lite livemusik i en timme.

Söndag morgon vaknade jag till den mest bisarra sms-konversationen jag någonsin bevittnat. Tänk er en finska och en svenska som sitter och sms:ar helknäppa saker tillvarandra (och mig) på "finska". Det var alltså mer svenska med en tvist av finskmelodi och stavning. När de läste upp de sms jag missat när vi åt frukost tillsammans på konditoriet så skrattade jag tills jag grät. Så underbar, skum konversation om de mest ovidkommande ämnen.
L var bakis och trött, men efter mild övertalning och hennes varningar om att vi kunde få hjärnsubstans i kaffet och på mackorna om vi tvingade henne att hänga på, så blev vi trots allt äntligen fulltaliga igen.
Efter fika åkte jag och S till Rum & Trädgårdsmässan på Kistamässan. Var nog inte riktigt värt de 130:- och den långa transportsträckan från bilen, men nåja, nu är det gjort. Det var så lång att gå till mässan från parkeringen att vi misstänkte att parkeringstiden skulle gå ut innan vi ens kommit fram till entrén. Men vi hade tur och trots att vi stod 45 minuter över parkeringstiden så kom vi undan utan böter. Efter en snabb lunch på Max och två raska vändor på ikea och Bauhaus så hade ändå hela dagen gått.

Inga kommentarer: