söndag 23 mars 2014

Jag såg henne nyfödd

14/1 Tisdag: Jag hade bett Ah att ringa mig ihärdigt om något hände under natten, efter 1-2 timmar sömn är jag nästan som normalt efter insomningstabletterna och det hade gått att väcka mig med ett telefonsamtal. Jag var alltså ganska avslappnad när jag vaknade. Innan jag går upp brukar jag snabbt kolla lite på Facebook och inser att Ah fina lilla sto och fölet har dött under natten. Jag blev ännu en gång besviken för att jag inte varit där för Ah och lite besviken på att hon inte försökt väcka mig, jag hade velat vara där...
När Maiden föddes var jag där innan hon ens hade torkat helt, nu var hon död... bara 6 år gammal blev hon och jag fanns inte där för Ah när det hände, hon fick gå igenom allt ensam.
På jobbet var jag tvungen att släppa min besvikelse över det som jag upplever som ett svek mot en vän, trots att jag vet att det inte var mitt fel, jag hade nämligen ett mycket viktigt möte med Polisen igen.
Jag är bra på att skjuta ifrån mig obehagliga saker så jag kunde koncentrera mig på jobbet och göra det jag behövde.


Inga kommentarer: